Härliga bilder!

Jag skall bara önska alla en riktigt god jul och gott nytt år.


Här är lite sköna bilder från resan nov/dec 2004. Ganska så xagt ett år sen. Alla vet vad som hände i Thailand då, men detta är min minnesbild av detta underbara land. Nästa gång vi ses så kommer jag rapportera från vår jul. Då kommer andra fina bilder. Dettaär bara tidsfördriv!!!


Vi besökte tortyrfängelset "S21", i Kambodjas huvudstad Phnom Pehn. Overligt och hemskt!

.
Gigantiskt stora tempelbyggnaden Ankor Wat klockan 05 på morgonen. Något utav det mäktigaste jag har sett.


Solnedgång från ett högt, högt berg med ett tempel på. När solen försvann blev det becksvart och vi höll bland 1000-tals människor på att inte hitta vår chaffis. Tur att han hittade oss. Undra om Gunsan fortfarande har hans mobiltelefon nummer i sin mobil...


På ett fik i Ban Saladan, största staden på Ko Lanta. Här pausade vi med en Watermelon shake emellan all shopping. Varmt och skönt!


En tur med båt ut till vackra öar och snorklign. På denna strand fanns det M-A-S-S-O-R av koraller. Så medan alla andra låg i skuggan och vilade sig så plockade  jag koraller. Helt underbart!


Här är vi påväg hem från fin strand i Ao Nang efter sol o bad. Här var vädergudarna inte på vår sida. Vi fick en förmiddag och sen regnade det i flera dagar. Vi beslutade oss hastigt att flyga tillbaka till Bangkok där vädret var fint och vårt hotell hade ju pool på taket så sola & bada kunde vi ju göra där, emellan all shopping.


Mellan shoppingen så tog vi oss en middag som anstår en vit kvinna. Mums!


Kram U


Kommentarer
Postat av: Karin Ahlqvist

Hehe! Anstår en vit kvinna.. Hihi! Du är rolig. Härliga bilder!

2005-12-22 @ 00:21:03
URL: http://karinahlqvist.blogg.se
Postat av: by joanna herself.

oh! var i thailand i april , det var helt suveränt (:

2005-12-25 @ 00:44:03
URL: http://soho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0