Vår söndag


Jag vaknade av ett illvrål, sätter mej käpprätt upp i sängen. Jag vet inte vem av ungarna som skriker men illa är det. Det måste det vara. Jag störtar fram till den första barnsängen och där ligger Elin, klarvaken, inte ett dugg ledsen men uttråkad!  Elin har nämligen kommit på att det är inte någon idé att skrika lite först, utan skrik för full hals omedelbart så kommer de…omedelbart.

Micke skulle jobba idag och åkte iväg vid 9. Klockan 10 kom Anna och Gun, mina resekamrater och bjöd mej på lunch. Spenat, räk och fetaost paj – skitgod! Vi promenerade först en långpromenad och sen käkade vi.
Vår söndag
Goda vänner, Gun och Anna.

Jag är så rädd att Musse skall försvinna. Bil påkörd eller tagen av räven. Igår kväll km han inte när jag ropade, vilket han brukar göra och jag blev nervös. På natten när jag gav vällin gropade jag med och han kom inte. Det regnade och han gillar inte regn så jag var verkligen rädd att han in te skulle komma tillbaka. På morgonen letade micke i bilen och i garaget, han vill gärna upptäcka nya platser. Men icke. Jag sa att han kunde slänga en kik i redskapsboden också för den dörren stängde vi kl 20 på kvällen. Jovisst, där va han. I 12 timmar hade den stackarn suttit där i beckmörkret.
musse
Lille Mussekatt, i somras.

Kommentarer
Postat av: Aleksanderjenny

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!

2010-06-28 @ 11:42:07
URL: http://aleksanderjenny.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0