Bejbiii Dracula

Mamma har berättat att när hon fick tänder så fick hon först de två små i nedre käken. Efter de så fick hon inte, som alla andra, de två mittöver i överkäken. Hon fick de som kommer bredvid först, så hon såg ut som en lite Dracula. Erik har ju fått två små i underkäken, de fick han redan vid 4 månader. Imorse när han bet i mitt finger så bet han till ordentligt och det kändes som han hade fler tänder på G. Mycket riktigt. Liksom sin mormor får han nu de två i överkäken vid sidan. Så Erik kommer också att krypa runt som en liten Dracula snart. Hmmm. Tyvärr så är de små alldeles för små för att se på kort. Om någon vecka kanske vi ser dem lite bättre och då kan jag lägga upp en bild.


 

Nätuppkopplingen har legat nere. Vi har haft problem med datorn. Så fort man går in på nätet så loggar den av och hänger sig. Så trist at hålla på och logga om och logga om... Henke, syrrans kille e en sån data kille och han tyckte att jag skulle om installera allt. SUCK. Först tänkte jag om han kunde hjälpa mig men eftersom jag vill att allt skall hända – helst redan igår – så ringde jag HP support och de hjälpte mej att sätta skivorna i rätt ordning. Tillslut, efter några timmar så hade jag fått ordning på allt och då va det bara Internet uppkopplingen kvar. Tyvärr hade Micke slarvat bort användarnamn och lösen så jag fick beställa nytt från Telia.  Imorgon kväll så kanske det är igång igen får vi hoppas.



Just nu ligger då alla foto och Mickes MMA-info på CD och idag skall jag ordna så det hamnar på rätt plats. Det är nog bra att lägga all info på CD ibland så informationen inte går förlorad om något händer. Det hände ju för Ulle och Björn. Deras dator kraschade och de förlorade ovärderliga fotografier på barnen. Jätte trist.

 

Idag är VVS-Bosse här. De kom vid 9 och de skall då lägga slingorna för golvvärmen. Bra att han äntligen kom så Wallhamra bygg äntligen kan ta vid och börja at sätta upp väggar och så. Bosses bror är med också och de tyckte att badrummets innervägg skulle hamna i linje med fönsterna  och det tyckte jag med. De kom med idén att sätta dörren på en liten tvärvägg. Konstigt förklarat men det kommer att bli bra! Känns faktiskt helt fantastiskt att vi får helt övervåningen att vistas på. Det blir ju två rum.
Elin och Eriks så småningom men innan de kan ha dem så blir det ena kontor och det andra gästrum. Där tänker vi ha två gästsängar och kanske en baby resesäng. Så kompisar med barn kan sova över.
På kontoret blir det ju skrivbord och hurtsar och hylla (det som står där nere i lilla rummet). I det lilla rummet där nere blir det då Erik och Elins rum. Där skall de ha sina sängar och leksaker.
Så som kontoret är idag så är det katastrof milt sagt. Vi har gjort en gång i mitten där vi kan ta oss in till skrivbordet. Allt som inte kan va på vinden för mössen förvaras därinne. Det är kläder i alla sorter, tavlor, cd skivor och massa skit som förhoppningsvis kommer slängas när vi rensar sen.


 

Jag skall ta mig till IKEA någon dag. Brorsan har haft en sån där stor plastmatta under Clara och Mayas barnstolar för att skydda golvet. Jag frågade Gia var de hade köpt den?! Jo på kontorsavdelningen! Så smart! En plastdetalj för att skydda golvet från hjulen på kontorsstolen. Maten fastnar så hårt och jag orkar inte moppa efter varje måltid, så på kvällen när vi städar så sitter det som berget! Nu har vi en perfekt lösning som man bara kan ta ut och högtryckstvätta!

En annan helt otrolig smart lösning Gia har kommit på är att packa allas packning när de åker på semester i förvaringsväska i tyg från IKEA. Om man bor trångt som vi till viss del gör så stuvar man lätt undan väskorna under sängen. Vi har faktiskt redan inhandlat 4 st svarta som vi skall när vi drar iväg. SÅ SMART!! Är man i tex på Stockevik eller i Sälen så är det ju inte obegränsat med yta.

 


Imorgon kommer Marie Larsson och hälsar på. Marie bodde i Ulle och björns hus tillsammans med Tobbe. De gick isär och sålde huset. Trist men om det inte hade gjort det så hade vi ju aldrig lärt känna Ulle och Björn så det va ju bra, men tråkigt för dem. Fast, Marie verkar glad och det verkar inte gå någon nöd på henne.


        

Kommentarer
Postat av: Karin

Gia är en smart tjej!!

2006-08-24 @ 19:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0