Lång dag för två små kids...

Idag hade vi en lång dag framför oss. Klockan 730 hoppade vi in i bilen för att ta oss till Alingsås. Vi skulle på APT = arbetsplatsträff. Vi ramlade in strax innan 8 och Elin och Erik stal givetvis all uppmärksamhet direkt.

I en timma nöjde de två sig att sitta i mamma och Anna Nyléns knä. Sen började det bli lite tråkigt och de fick sitta på golvet i korridoren med mej i dörröppningen. De lekte på golvet, sov en stund i vagnen fick lite mat. HELA tiden väldigt snälla. Mötet varade från 8-11 så jag är både stolt och förvånad att det gick så bra.

 

När mötet va över så gick Anna och jag till centrum. Vi käkade lunch och kollade lite i affärer. Vid 1430 åkte vi hem igen och körde vägen om tappen och tankade upp bilen. Vi körde in till Lerum centrum. Ett snabbt besök på banken för att fixa ny e-leg. och sätta in pengar på sparkontot. Vi tog ett varv i Solkatten och jag *i*m*p*u*l*s*k*ö*p*t*e* en parfym ”Clean”. Sen inhandlade vi Ingemars present.

 

Rätt hem och Elin och Erik vill ha mat. När det va klart fick Leo komma ut en kortis. Sen duschade jag en snabbis för jag hade både kräk och matrester på mej…

Nya kläder och ny parfym hoppade vi in i bilen igen. Klockan va nu 1745 och egentligen sovdax för E&E. Givetvis somnade de i bilen..  Väl nere hos Ingemar och Britt så vaknade de helt yrvaket. Trevlig middag och gott umgänge med alla Micke syskon med deras familjer.

farfar o eoe
Farfar, Kusin Julia, Elin och Erik.

Klockan 1945 åkte vi hem. Elin och Erik somnade samma stund som jag startade bilen. Väl hemma kunde jag lyfta ut dem, sovande in till sina sängar och jag kunde stoppa om dem för natten.

 zzzz

Små kottar somnade omedelbart.

Nu sitter jag med lite ryggvärk och funderar på att krypa i säng. Det har varit en lång dag för mej med…

 

Igår hämtade jag bilen (tillfälligt, den skall snart tillbaka) i Alingsås och innan jag åkte hem så handlade jag lite ny blomster till utekrukorna. Känns helt rätt att fixa lite, jag gillar när det ser välkomnade ut på trappan.

 kk
Höstfint.

hus
Den nya lyktstolpen lyser välkomnande.

dörr

Fint.

Imorgon blir det lugnt. Promenad med Ulle på em. Fredag skall vi till Borås. Vi skall bl.a gå på konstutställning om hundar.


Kommentarer
Postat av: Karin

Mysig dag! HALLÅ! KAN JAG FÅ TRÄFFA MIN ÄLSKLINGAR SNART ELLER? När kommer du med dem?

2006-09-01 @ 00:30:20
Postat av: Ullen

Nu har jag ju bil så varför inte i veckan... En dag på stan...

2006-09-01 @ 20:09:20
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Junitjej

Åh, du har nästan varit hemma hos mig i veckan!! Hur doftar den nya parfymen? Ska i början åka Danmarksbåten och tänkte då passa på att köpa parfym. Den du köpte, är det en du rekommenderar? Ja, parfymsmak är ju väldigt individuell. Om du känner till Eternity, 1881 Cerruti och Gucci, så är det dofter jag gillar.
Ha det gott!

2006-09-01 @ 22:04:30
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0