Massmord

När snickarna va här och satte in takfönstret så påminde dom oss om att vi hade ett gigantiskt getingbo precis över entrén. Okej sa vi och menade verkligen att vi skulle ta bort det. Idag, typ 1 månad senare så sitter det fortfarande kvar. Mina arbetskamrater Anna och Anna va här idag och lunchade och getingarna surrade hela tiden kring oss.

Micke fick låna en spray ”Kill-it” av våra grannar, Christer och Maja. Micke klättrade tappert upp på stegen mot getingboet. Han la av en salva rätt upp mellan takpannorna och det tog inte många sekunder förrän getingarna mycket, mycket, mycket ilskna kom utfarande MEN dog precis omedelbart. Hälften störtade ner på marken. Det såg jätte roligt ut. Tänk er 100 getingar som ”stagedive:ar” från takrännan. Resten, lika många, dog direkt i takrännan.

geting
Jättekul!


Vi va hos Dennis och Marie igår. Trevligt med tanke på att det va så längesen vi sågs alla fyra. Marie hade gjort jättegod Tacopaj. Vi fick låna några leksaker. David och Arvid är hemskt söta och de är så stora. Vi va hemma vid 24 och la barnen som somnade om direkt. Jag rekomenderade  Wehoo.se  för Marie. Jag tycker hon skall ha en egen hemsida när hon kommit igång med sin uppfödning. Hon har nu en jättefin hingst Nils "Armanis master boy" och hon har köpt ett sto "Särkens Linda". Henne har vi bara sett på bild ännu, men hon är ett sånt där vackert som finns med i hästböckerna. Svart med stjärna i pannan. Det skall bli jättekul att följa och se vad det blir av hennes fina hästar.
Imorgon kommer de hit och vi grillar nog igen. Undra om vi någon gång kommer tröttna på grillad kyckling, rostade rotfrukter och grillad majskolv?!?! Tror inte det!
Nu ropar Micke att kyllingen e klar!
Häj´rå!


Kommentarer
Postat av: Pia

hej
Jocke skickade hit mig för att titta på getingarna
Hmmmm Inte kul. Kill it ska jag köpa hem Verkar kanonbra ju .
Vilka goa ungar du har det var längesen mina var så små ha det bra /Pia

2006-08-07 @ 13:03:43
URL: http://www.afftek.se/acke
Postat av: Ullen

Ja "Kill-It" va verkligen en höjdare!! Dödssprayen... Erik & Elin e så goa och glada.

2006-08-07 @ 22:13:43
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0