EXTREME MAKEOVER!!!

Before
Before. Ja det är faktiskt Leo. Något rufsigare än vanligt.

Ja är det någon (förutom jag själv) som har fått stå tillbaka vad gäller manikyr och pedikyr så är det hundarna. Milton har ju inte så stora krav med tanke på att han emellanåt är renrakad, men Leo han brukar ju vara lite mer välvårdad än var han är just nu.

Kaggen med tvillingarna i förhindrade mig i att duscha honom och trimma honom så hit intills så har han sett ut som en riktig byracka. Han har säkert inte lidit några större kval men jag har faktiskt skämts när jag tittat på hans ovårdade päls.

Sagt och gjort. Igår gjorde jag slag i saken och duschade honom. Hans päls va såååååå skiten… Nu ikväll så tog jag in honom i tvättstugan och tog fram trimmern och tog öron och bringa. Klippte bort tovor och annat bööööös som satt i pälsen lite överallt.

 

Nu ser han ut som en oskyldig setter igen och är så söt.
After

After. Känns han igen? Fin va?

Idag 13/2 har vi tagut en premiärtur med barnvagnen. Eller det va faktiskt secundärturen för premiärturen fick mormor ta i söndags.Det va jättefint väder men jag ville sova, Micke va ute med doggsen så mrmor Lena fick ta en tur. Det va bra!
Men idag det va första prommisen med hela familjen Micke, Ulle, Elin och Erik och så vovvarna förstås.
utevagnen
Hej hej!! Premiärtur för familjen! Leo & Milton i bakgrunden...

Kram Ullen


Kommentarer
Postat av: Moster Karin

Hej Ullen! Mysigt med promenad. Vi får göra det nästa vecka.. Jag behöver hjälp med Sally och Sara också.. De är ruffsigast i världen ju! Nu skall jag sova en stund. Puss och Kram! K

2006-02-13 @ 17:37:30
Postat av: Joacim

Tja "bi-morsan"! Djupt va? Betyder ju två du som e medicinare almost.
Hehe, Du vet ju det från Mickes biceps iaf... haha... Vad nu jag vet om de. Tur för Leo att matte fick rett ut alla hårtussar, han e ju en utställningschampion!

Kul se du e p fötter och ute med familj och vovvar igen . Må så bra ända från halland!

2006-02-13 @ 21:09:34
URL: http://hamragard.com
Postat av: Maria.T

Så mysigt!

2006-02-15 @ 12:36:17
URL: http://mt.blogg.se
Postat av: Moster Karin

Hej! Om du vill så kan jag komma upp imorgon, för jag är ledig. Kommer vara i Lerum. Om ni inte vill vara ifred alltså...

2006-02-15 @ 14:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0