Helg

Det är konstigt - jag som inte har jobbat på 1½ år borde inte bli så lättad över att det är helg. Men helg är helg.
Micke skulle gräva hos Erik och Jenny idag så han skulle vara borta hela dagen. Som tur var så bestämde sig Jenny för att åka till Ikea och sen komma hit till mej. Hon hade med sig såååå goda semlor. Vi snackade givetvis graviditet hela tiden och hur svårt det är att vara graviiiid. Hehe.

Nästa vecka är sista veckan. Den 19/1 kommer de ut. Jag kan inte med ord beskriva en lättnad jag känner för att ÄNTLIGEN bli av med denna gigantiska mage. Folk säger -"Åh det skall väl bli kul att bli mamma"? Visst det tycker jag men eftersom jag inte har varit det förut så är de känslorna så svåra att sätta ord eller känsla på. Det skall liksom bara bli kul. Det jag verkligen ser fram emot är:
 
1. Kunna vända mej i sängen utan att att få sammandragningar så jag tror att magen och skinnet skall   spricka.
2. Rörligheten. Att kunna gå som vanligt. Eventuellt bli lite kvickare i steget.
3. Inga svullna fötter och underben. (Använda mina NYA Ballysar innan vintern är över).
4. Ingen klåda på mina fötter och handflator.
5. Kunna gå promenader med hundarna.
6. Vardagliga saker som att ta bilen och åka och handla.  Plocka ur diskmaskinen. Tvätta.

Ja ni fattar ?! Resten är ju bara bonus.

Micke har verkligen varit helt fantastisk under hela denna resan. I början när jag mådde illa kom han in varje morgon med frukost på sängen. Han har tagit gullt ansvar för hundar, hus och hem. Plus att han har jobbat väldigt mycket. Han har verkligen inte klagat en enda gång på att han har fått göra allt.
Vi ett speciellt tillfälle så lskade jag honom extra mycket. En natt när jag inte kunde sova och hade skit ont av foglossningen så sa han -"Kom vi går upp och gör lite varm mjölk". Det kändes så himla bra att han fattade att jag hade ont och han ville hjälpa. Varm mjölk har aldrig smakat så gott som det gjorde den natten. Eller varm choklad tror jag det blev.

Att vänta nästa vecka känns som en baggis. Måndag händer väl inget. Skall nog ringa Nettan och snacka lite med henne. Tisdag är det tvilling träff och sista kontroll på MVC. (Sen är det BVC). Det finns ett par till som skall få twins alldeles efter oss och ett par i juni. Onsdag skall vi till ÖS för att prata med de som skall utföra snittet och bestämma bedövning och så. SEN PÅ TORSDAG HÄNDER DET!!!!!!!!! Vi skall vara på ÖS vid 6-7 och sen så sker det vid 10-11.

Mamma och pappa åker ju till Stockholm. Karin tar sin examen och de skall dit och titta. Det ÄR synd att jag missar detta men jag har kännt på mej det hela tiden så jag blev faktiskt inte förvånad när det blev såhär. De skall videofilma och ta kort så jag får ju titta på det när jag kommer hem. Vi får fira lite här hemma med och äta god mat. Hon skall ju få sina presenter. Då är twinsen med.

Nu skall jag gå och sova. Hoppas att natten går fort och att jag inte kliar mej så mycket.

Godnatt alla och sov så gott!

Björnfamiljen


Kommentarer
Postat av: Joacim

Skönt de ploppas ut för Er.
Att vända sig i sängen utan att spricka tycker jag låter finfint. Bara att sedan har du två knyten att ta hänsyn till i sängen *hehe*.

2006-01-15 @ 19:28:30
URL: http://hamragard.se
Postat av: Karin Ahlqvist

Åh. Micke är så himla fin! Jag blir nästan tårögd. Du har allt hittat en riktig karl, Ullen. Jag ser fram emot bäbisar!!!

2006-01-16 @ 00:09:15
URL: http://karinahlqvist.blogg.se
Postat av: Lotta

Hejsan!
Har följt dig ett tag på bloggen, och tycker det ska bli så spännande att läsa hur det har gått. Hehehe, även om kanske inte tiden då kommer att räcka till att sitta vid datorn. Ha en bra vecka....ser fram emot när bebbarna kommer.

2006-01-16 @ 05:47:33
URL: http://www.lottasplace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0