Måndag och hällregn...

…ja och tvätten som jag hände ut igår kväll är genom blöt. Just nu kan jag inte gå ut för då blir jag totalt genomblöt. I lördags kom vi hem efter 2 veckor på Stockevik.

maya
Maya. Mästare på att samla grodor. Både stora och små!!

lcary
Clara. Simmar 25 meter. Klarade Silverfisken galant. Simmar med vuxen
på djupt vatten och kan köttbulledyka!

Det har varit helt underbart. Lite väl varmt vissa dagar, men helt underbart. Micke har jobbat på veckorna och kommit upp på helgen så istället har jag haft god hjälp av alla andra.

0901
HURRA! 6 månader! Klockan 09:01 den 19:e Juli firade vi med leverpastejmacka och mangoyoghurt!

Mycket händer hela tiden. Erik och Elin har passerat 6 månader och klockan 09.01 så firade vi lite extra vid mellanmålet. När vi kom hem hit i lördags märkte jag direkt att det hade hänt grejor. Innan vi åkte så kunde de inte ta sig fram i gåstolarna som vi lånat från Winge och Aiff´s. De satt gärna i dem och lekte men åkte mest bakåt. De gör de inte nu… Nu kommer de dit de vill och jag kan inte sitta på baken och spana på dem från soffan utan nu får jag kolla dem hela tiden… De vad de vill och är inte sena att tala om det.
regn
Erik tar sig fram till fönstret och kollar på regnet.

Erik sitter. Inte helt själv men han sitter och har balans men plötsligt så ”donk” ligger han ner. Han kryper inte men han hasar runt och ”kypet” kommer nog snart.

eroik
Erik sitter. Rosa? Jag vet men allt annat låg i smutsen!

På Tjörn har temperaturen legat runt 25-30 grader vissa dagar. Havet är jätte varmt och Erik och Elin har tagit sina första havsdopp. Jag tänkte att de gråter väl om de inte gillar det, och då får jag väl sluta. Men inte en tår. De har plaskat och haft de jätteskönt. Vem tycker inte att det är skönt att svalka av sig när det är så hett ute.
Erik och Elin har åkt båt för första gången. Vi - Johan, Gia, Clara, Maya, Elin, Erik och jag tog båten till
Åstol. Vi köpte glass och tog årliga kort. På väg hem somnade barnen. Johan och Gia tar kort på Maya och Clara på Åstol varje år. Vi kommer nu göra samma sak. Här är det första kortet.

åstl
Traditionsenligt kort från Åstol.  Kusinerna.

båt
Gonatt. Påväg hem somnade de gott.

Denna veckan kommer jag vara hemma i Lerum. Skall försöka inhandla en stereo. Saknar att ha radion på. Jag gillar att lyssna på P1 på sommarpratarna och härom veckan när jag skulle lyssna på Micke Persbrandt så hade jag ju ingen radio. Jag satte Erik och Elin på baksidan satte nycklarna i bilen och satte på bilstereon och lyssnade. Eftersom han va så supertrist att lyssna på så gick vi in. Jag glömde nycklarna i låset och ”råkade” ladda ur hela batteriet… smart.
Jag har helt klart otur med bilar… Ingamars bil skall jag nog inte köra något mer. På väg hem från Tjörn så skulle jag till IKEA och jag skulle handla så Micke tog barnen och hundarna i Passaten och jag åkte Volvo. Det kändes lite 80-tal med tanke på att jag inte hade någon AC och ingen mobiltelefon (batt. urladdat). 20 meter efter Tingstadtuneln mot Stockholm så börjar den ” hosta” lite oroväckande… Jag lyckas på startmotorn hoppa in till kanten och undvika massiva köer. Jag blir alldeles kall när jag tänker på att jag kunde fått stopp i tunneln eller om jag hade haft barnen med mej. (fy fan).
Eftersom bilen krånglat förut när jag kört så tänkte jag att det va samma sak så jag tänkte om jag sitter lite så kanske den kommer tillbaka. NOT. Det blev snabbt 100 grader i bilen så jag tänkte att jag får ta mej till en mack. Jag hoppar ut och börjar gå. Det kommer en ung tjej gående och jag frågar om jag kan få låna hennes mobil. – Jag har inga pengar på kortet… fan.
Jag skall precis gå vidare när hon frågar var E20 ligger. Jag pekar. Hon frågar var det är bäst att stå om man skall lifta till Stockholm?!? Öhhh va? Jag vet inte, men jag skall mot Stockholm så du kan få åka en bit med mej. (nu undrar jag vad det är jag säger men hon så ofarlig ut) hon skiner upp och vi traskar iväg mot macken. Jag inhandlar bensin, och ringer syrran om hjälp hon ifrågasätter direkt att jag har tagit upp en liftare. Jag känner mej lite farlig. Jag lovar att ringa när jag kommer tillbaka och sitter i bilen oavsett om den kommer igång av bensin eller inte… Vi traskar tillbaka. Vi häller på lite bensin och den gamla Volvon hoppar igång. HURRA! Jag släpper av den unga flickan vid Hulanmotet där hon skall fortsätta med långtradare mot Stockholm (som längst har det tagit tre dagar). När jag hade handlat färdigt i Hulan och körde ut på E20 igen så satt hon under bron. Stackars sate.

Nästa gång jag är på Tjörn - om vädret tillåter skall jag simma mellan Stockevik och Klädesholmen. Det är 1200 m.
De ni!



Kommentarer
Postat av: Karin

Då måste du ha ledbåt med dig! Jag vill också!!! Men som sagt, nån måste åka båt brevid och spana efter maneter..

2006-07-31 @ 12:20:17
Postat av: Caroline

Kul att Elin o Erik gör framsteg :) Elin har ju en skön stil i matstolen! Alexander käkar puré och gröt för fullt. Han gillar det!
Hej så länge.

2006-07-31 @ 14:08:38
URL: http://ninnana.blogg.se
Postat av: JK

Nu har jag varit inne också. Eller inne o inne... Jag skall nog ta lite kräm nu. Ska ni på mässan eller. Olssons kommer dit, ett dj-la röj blir det. Lillen ska fixa HB. HEHE

2006-08-01 @ 19:22:46
Postat av: Ullen

Mässan? Vem e Lillen?

2006-08-01 @ 23:05:12
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Joacim

*Haha*, den utmaningen kan väl inte falla i havet av din omgivning... Ledbåt, frälsarkrans och armpuffar så kan du vara på g... *hihi* Känner igen fenomenet med maneter som största badfiende... Kanske Claes Ohlsson kan ta fram en manetvarnare som man kan fästa runt fotleden när man badar!

Ser att bebben har samma stil som mamma vid matbordet *hehe* En skön slack stil.

2006-08-02 @ 08:56:06
URL: http://wehoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0