Spännande.

Ja som de flesta vet så har vi en vattenskada med fukt i badrummet och det såg inte så ljust ut vad gäller hantverkare. Det är verkligen skitsvårt att f någon – helst igår som kan göra allt klart snabbt.

trivet
Nu ser vårat badrum ut såhär. Det fina blåa kaklet är borta.


MEN, klockan 0730 i måndags så ringer telefonen, jag hatar när telefonen ringer på en ”udda” tid, jag tror alltid det har hänt någon något. Men icke, det va Micke som sa: Öhh, du jag och Jim är påväg hem nu de kommer att riva inne på toan idag. Tro mej jag blev jätteglad MEN det är inte lätt att bara packa och flytta på sig med två små babysar… Men jag fick snabbt packa och ge kidsen frukost och ge mej av. Eftersom Magnus skulle hugga upp kaklet med slägga och spade så var det ingen idé att vara kvar hemma. Jag hade ju redan pratat med mamma och pappa om att vara nere hos dem när det byggs om här men det var ju så hastigt på.
De behövde två dagar att bryta upp allt och nu har vi valt kakel och klinker till det nya. Vi har även varit och tittat på en skinnsoffa till övervåningen. Den kommer bli jätte bra.

Nu spolar vi med spann och duschar i garaget. Även om jag har lovar att aldrig mer bo i kappsäck så kan jag inte hjälpa att det är lite mysigt att när det händer saker. Det är fräckt att veta att jag och Micke klarar av allt tillsammans. Så nu får jag ta på mej morgonrocken och tofflorna och smyga ut i garaget. Det roliga är att det va bättre ”fjös” i kranen där. Det hemska är att jag känner mej iakttagen av stora åtta-fotade varelser som jag vet finns men inte syns…blä.

dusch
Tillfällig lösning. Tur att det inte är vinter. 

På tisdagen var vi ute med mammagruppen och gick och sen fikade vi hemma hos Susanne i Uddared. Hon hade fixat pastasallad som smakade jättegott efter en kämpig runda i 30 gradig värme.
Var på Jysk och köpte en pool. En sån där halvstor, rund. Den blir bra till jag får min riktiga pool som jag skall ha på baksidan med soldäck. Hehe.
Efter mina glasögon, som jag skall hämta om 3 veckor så är nästa investering en kaffemaskin. Den är från Siemens och en sån här har jag velat ha länge men köpet har inte gått hem hos Micke. Den är jätte dyr, men så cool. Ett måste. Tänk att kunna göra riktig Latte hemma i ditt eget kök!
kaffe
Cafékaffelatte hemma hos mej.
Vill ha!

Träffade Maria Henkelmann idag. Hon såg ut som hon gjorde på den tiden. Sen träffade jag två tjejjer med tvillingar. De har en mamma grupp för tvillingar och de skall ringa mej när de skall träffas nästa gång. Kul.

Skall nu poppa popcorn och kolla fotboll. Sverige-Paraguay...

Se ya!
U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0