Lugn kväll!

Det har gått så himla bra idag.

Vi vaknade runt 7:00 efter att ha varit uppe en gång bägge två på natten. Sen visade det ju sig att klockan va 8:00 isätllet. Trots att pappa i helgen nämnde att det var dax för sommartid så hade jag glömt det (välling i hjärnan).  Elin och Erik va hungriga, så vi knallade upp.

De små somade av en stund efter frukost och vid 12 så va et dax igen. Sen jollrades det lite fram till 12:30 då ville Micke gå ut en sväng med vagn och hundar. Jag skulle få sova!! HURRA HURRA!!! De gick iväg och jag ropade till mej Musse som galloperade in i huset. Vi gick och la oss och jag somnade innan mitt huvud kommit på kudden. Musse låg och spann under täcket.

Plötsligt vaknade jag av att det ringde på dörren. Yr i huvudet stapplade jag upp, där stog Micke och ville komma in. Klockan va 16! Shit!! Jag hade sovit i 2½ timma fast det kändes som 5 minuter. Jag trodde han hade glömt något.

Pappa kom upp en sväng och Micke åkte iväg och hämtade två skåp hos sin pappa. Vi åt en god middag och nu, klockan 20:15 ligger Elin och Erik och snusar i sina sängar. Så trötta.

flaskor
Kvällen och nattens laddning.

Detta roliga kort tog vi när barnen va några veckor. Vi tyckte det va lite kul hur vi försökte minimera tiden som vi va uppe på natten. Genom att förbereda vällingen slapp vi mycket stök på natten med pulver och vatten. Jag har hört en historia om en tvillingfamilj som gick ytterligare ett steg längre. De hade mikron i garderoben i sovrummet för att slippa gå ut i köket. Alla har vi våra knep. Vår mikro står kvar i köket.
Elin och Erik borjar sova bättre på natten men vi har bestämt att om de vid 4 månaders ålder inte over hela natten så skall vi köra Anna Whalgrens 4-dagars kur, jag har köpt boken och håller på att läsa in mej på den .

Imorgon skall jag träffa Ami på MVC. Det skal bli kul. Jag gillar henne och hon är en person som verkligen stöttade oss under graviditeten. Jag har hejat på hennne på BVC men imorgon får jag ju prata riktigt.


Kram U

Kommentarer
Postat av: Karin

Underbart att du bloggar mer ofta nu. I need it.

2006-03-26 @ 23:10:24
Postat av: Ullen

Ibland funkar det bra med kidsen när de sover. Idag va en bra dag helt enkelt...

2006-03-26 @ 23:43:04
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0