Till Stockevik i helgen...


Tyckte att det var dags att styla om lite, våren kommer säkert fortare om man sprider lite vår själv…

Glömde av att berätta att Elin och Erik har en till liten kompis i Västerås. Lilla Klara kom exakt 1 månad efter dem. Den 19 Februari. Det är så kul att de är i samma ålder. Elin och Erik först, sen Lilla Klara och sen Lilla Hanna. Så fort vi får bilder på dessa två gullungar så kommer jag lägga in dem så ni kan se, om vi får för deras föräldrar.


stockevik
                              
Här kan vi numera bo året runt. Vi hoppas att vi kan fira jul i Stockevik något år.
Det hade varit väldans mysigt.

Vi åkte ju till Tjörn i fredags. Jag hämtade upp Karin och vi kom upp vid 18:00 tiden. Nu är det inte mycket kvar, fast det är liksom fortfarande en byggarbetsplats. Snart, snart är allt klart och vi kan börja röja undan all båte om ligger utanför. Mamma och pappa var i full färd att grejsa med luckor i köket. De höll på och mäta och försöka få ihop bland de nya och det gamla. En 60 dörr hit och en 30 dörr dit. Jag tror de fick ihop det till slut.

hus 
                  Vi skulle ta en bra bild i mörker. Det blev sådär men här är det stora förnstret iallafall.

Det blåser snålt på Tjörn såhär års. Karin och jag trotsade detta och travade till Skärhamn. 6 km.
Vid 16 tiden på lördagen drog vi oss hemåt igen. Karin skulle träffa en kompis och jag ville hem till Mikael. Det blir lättare att stanna längre på Stockevik när huset är i ordning med möbler och sånt. När vi här riktiga sängar, ffa allt Elin och Erik har resesängarna och jag slipper att släpa allt fram och tillbaka. Skall se om vi inte kan hitta nån billig vagn på Blocket som vi kan ha där och slippa packa den gigantiska vagnen hela tiden.

Jag längtar till Johan och Gunilla och deras barn kommer ner. De har inte sett Elin och Erik (utom på bloggen). De kommer ju ner till dopet, fast Johan hade tydligen planerat att komma ner en helg för att hjälpa till att röja på tomten innan. Kul. Clara och Maya har blivit så stora. Det märker vi nog nu när vi jämför våra barn. Clara pratade jag med på telefon härom veckan och hon berättade att hon tagit Silvergrodan. Det är stort! Hon hade simmat 10 m och plockat upp något från botten och hoppat från kanten, minst tusen gånger. De ni!! Till sommaren kanske både Clara och Maya kan ta märken i Stockevik.



cm
                             
Clara och Maya. Elin och Eriks kusiner. Mästare på att fiska krabbor.


Kommentarer
Postat av: Idarkarine

Great looking site. It has been helpful. Thanks

2009-05-28 @ 10:44:32
URL: http://idarkarine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback