Första Mosdag!


Vaknade och upptäckte att jag var ensam i sängen. Plötsligt öppnas dörren och in skrider Micke med en bricka med frukost på… mja det va kanske inte riktigt så, haha, men jag blev uppvaktad lite senare. Jag fick Carolas nya skiva och blev liiite förvånad för det var precis den jag ville ha. Micke frågade igår vad jag önskade mej i Morsdag present. Men jag visste inte, det får bli en överraskning… så jag blev jätte glad. Jag gillar Carola.

Elin och Erik döptes i lördags i Skallsjö kyrka. En jättefin dopcermoni med två andra små barn. När vi kom till kyrkan hade barnen varit vakna en timme och jag kände i magen att detta kommer inte att g bra. Lagom till att dopet kommer igång så kommer de ju vara så trötta. MEN Elin fick en lite power-nap, och lagom till 13:00 så fick hon på sig dopklänningen och de var sååå snälla hela tiden. Erik somnade i Ingemars famn.

 dop
Micke, Ingemar med Erik. Jag och pappa med Elin.

Efter hade vi en liten ”mottagning” i Skallsjö församlingshem. Ofta när jag har planerat och fixat innan, så när allt är över så blir jag nästan avtrubbad och blir jätte trött. Det är tur att vi har go famlij och goa vänner som hjälpte oss med allt under och efter. Mamma, Pappa, Johan, Gia, Ulrika och Björn Aiff höll ställningarna i köket och såg till att allt kom ut och tillbaka in, disken blev diskad. TACK ALLA!! Det var så trevligt.
Efter hade vi en liten ”mottagning” i Skallsjö församlingshem. Ofta när jag har planerat och fixat innan, så när allt är över så blir jag nästan avtrubbad och blir jätte trött. Det är tur att vi har go famlij och goa vänner som hjälpte oss med allt under och efter. Mamma, Pappa, Johan, Gia, Ulrika och Björn Aiff höll ställningarna i köket och såg till att allt kom ut och tillbaka in, disken blev diskad. TACK ALLA!! Det var så trevligt. Efteråt vr Erik och Elin så trötta, de va glada när vi kom hem men så orkade de inte mer och de grät till och med när vi badade. Oj, oj, oj, de somnade innan huvudet låg på kudden. Vilken dag.

pappaingo
Våra fina dopvittnen.
Som dopvittne MÅSTE man ta barnen till Liseberg MINST en gång om året!
All Inclusive!

Jag lämnade E&E hos mamma och pappa en stund medan jag åkte och handlade. J
ag har kommit på att det kommer att bli aktuellt med en stavmixer. Vi får helt enkelt kolla vilken som är prisvärd och införskaffa en. Att föda upp ungarna på burkmat kommer inte bli aktuellt, då kommer jag inte kunna genomföra min "ledighetsplan" med mina mamma dagar. Det kommer bli för dyrt... Jag får helt enkelt nyttja Jennie Marsells, Idas mammas goda kokkunskaper för att lära mej laga godbarnmat, för det kan hon!! Den ungen har inte behövt äta burkmat. Starkt gjort!!


Imorgon är det måndag och veckan är lite mer stillsam. Vägmöte på onsdag, synundersökning på torsdag em, och bio med Nettan någon kväll. Nice!


Kram och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0