Sandared hos Anna och Classe.

I lördags var vi bjudna till Anna och Claes. Trevligt. Vi och kidsen åkte vid 16.30 och det skulle bli kul att träffa dem. På vägen så sa vi bägge att det va så himla länge sen vi träffade Tord och Susanne, Annas bror och hans fru. Det kunde va kul att träffa dem igen, för de två är himla ,mysiga.

När vi åkte på Härskogsvägen så låg det en Saab framför oss. PLÖTSLIGT tappar han kärran som han har på släp och kärran far ut i perifirin med ett brak. Saaben fortsätter som inget hade hönt… Micke blinkar med helljuset för att få mannens uppmärksamhet – utan något direkt resultat… Tillslut blinkar han med bromsljuset, pricis som han sa ”va fan vill du” och stannade. Han vevade ner sin ruta och skall precis säga ”vad vill du”, men Micke hinner före och säger ”Du har tappat ditt släp”. Killen fullständigt förstelnar och kommer av sig ”vafan säger du”. Vi åkte med honom tillbaka för att visa var släpet lossnade och vi hjälpte honom upp med de på vägen. Oerhört tacksamma ville de ge oss pengar som tack men vi tackade nej och önskade dem en trevlig kväll. Han sa då vi har 30 mil kvar… HAHA tänk om inte vi sett att släpet lossade och han hade kommit fram dit han skulle och släpet va – BORTA!!!

 

En trevlig kväll fick vi hos Anna och Claes. Tord och Susanne va faktiskt också va där. De bjöd på Älgbiff med potatismos och råröda lingon. SÅ GOTT! Vi spelade spel och hade väldigt trevligt.

annaclasse
Classe, Tord, Anna, jag, Susanne och Micke. Elin & Erik sov i bilen...


Är inne på en blogg av en tjej som bor i Thailand. Jag njuter av bilderna och tänker att för två år sen va det jag som va där. Mycket har hänt sen dess, men jag längtar tillbaka, ojojoj… Min kusin Josse är där också och skall vara där typ 6 månader. AVIS!!!

välling
Vällingdax

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0