Annat språk

Jag är inte duktig på utomländska... alltså jag kan inte direkt föra mej bland personer som pratar engelska. Det är inte roligt. Fast just denna vecka har jag pratat mer engelska än någonsin. Senast nere på kyrkis så lämnade jag in Erik till Nettan och går ut igen för att hämta Elin. Nettan upplyser men om att "Ulle jag sitter och pratar med en tjej från Ryssland!" -Okej... jag sätter mej brevid och jag känner i hela mej att men förväntar sig att jag skall fortsätta konversationen. Det blir tyst och jag får fram -"Hur gammal är han" (jag syftar på hennes son).  Tjejen från Ryssland svarar - Ten month...
Nu flabbar Nettan och går därifrån och jag tänker NÄÄÄÄÄJ lämna mej inte här!!!! Det är så typiskt mej att ställa en fråga på svenska till en person som jag precis fått veta inte är svensk...
Fast nu visade det sig att jag tydligen va stråt vassare på engelska än tjejen från Ryssland så jag ställde massa frågor och jag försökte förklara att jag aldrig varit i Moskva, fast jag har en kompis som precis varit där... Hon åker till Kina på t-r-a-n-s-e-r-b-i-r-i-s-k-a j-ä-r-n-v-ä-g-e-n. Rysskan bara skakar på huvudet och fattar ingenting.
Sen har jag mailat med en tjej i Hongkong. Hon heter Trish och det tycker jag låter amerikanskt så därför va jag noga med bokstaveringen när jag mailade till henne. Syrran fick därför korrigera mina fel. 
 
Vad jag ville få ut av Trish som bor i Hongkong va vad en Urban Jungle kostar där. Trots fler mail har jag inte lyckats få reda på detta. Varför vet jag inte... Här får ni läsa våra mail.

Dear Mountain Buggy,

What´s the difference between Urban and Urban Elite (double buggies) How mutch does eatch buggie costs? // Ulrika


Dear Ulrika
Thank you for your email.
If you could let me know which country you live in (Hong Kong or Singapore) then I'll be able to forward your request to the appropriate retailer.
Kind Regards
Trish
Distributor
Mountain Buggy Asia Pte Ltd

Dear Trish,

I live in Sweden.

Im going to Kina in December for holidays and I´m going to by a byggy while I´m there. I would like to know the price before I take off.// Ulrika

Der Ulrika

Where is Kina?
Kind Regards Trish

Dear Trish,

Im going to Singapore, Kina.// Ulrika

Dear Ulrika
I'll forward your email to Mothers Work our retailers in Singapore who will be able to advise you about costs, availability.
Please be aware that they can only sell to you in Singapore and cannot ship to Sweden as that is not part of our territory.
Kind Regards
Trish
MB Asia Pte Ltd

Jag har fortfarande inte fått reda på vad de kostar eller vad skillnaden mellan elite och vanlig var... Svårt eller??????

Idag åker jag till Tjörn till mamma och pappa. Kul att vädret är så fint.
Ha en bra helg alla.
Kram Ulllen

Kommentarer
Postat av: Karin

Haha! Du är så rolig. Jag vill alltid kontrolläsa dina brev. Puss

2006-09-22 @ 19:27:56
Postat av: Ullen

Nu vet jag kanske varför hon inte fattade. Kina heter ju China på engelska... Hhrmmm.... jaja...

2006-09-25 @ 18:58:22
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Joacim

Förklara för mg vad en Buggie är? Eler kom jag själv på det NU... Tvillingvagn? Körde förbi

2006-09-26 @ 11:11:20
URL: http://wehoo.se
Postat av: Aaronmerethe

Thank you for the informative website

2009-07-22 @ 13:26:41
URL: http://aaronmerethe.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0