Ordförråd.

Erik är lite längre fram med orden än vad Elin är. Men hur stolt blir jag inte när Elin plötsligt hänger med i flera av rörelserna på Kyrkis. Helt plötsligt fattar hon att hon skall kolla in prästen och hur han gör och hänger på. Så himla g-u-l-l-i-g-t !!!!

gäv-gäv = gräva
lass-lass= lastasäger
backa =backa
mo-kåå = motorsåg
båå = borr

När de tittar på pelle Svanslös så är det i flera sekvenser som de väntar in vad som händer och sen säger och pekar:

Kossor = början på filmen
Pippi = fjärilar i början på filmen
Mat = bonden häller upp mjölk till katterna
kissen = pelle svanslös
Bilen = det kommer en bil
regn = det regnar
bada = bonden skall dränka pelle men kan inte ( vi säger att katten skall bada)

Plötsligt så inser jag hur OINTRESSANT detta är för er så jag skiter i detta inlägget och försöker komma p något bättre...



Kommentarer
Postat av: Karin

Det är inte alls oinrtessant! Men du glömde det viktigaste.

Ka-in!

2007-12-04 @ 00:09:44
Postat av: Ullen

Jag hann inte dit.

2007-12-04 @ 08:35:08
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: PA

Detta är det roligaste som finns för alla

2007-12-04 @ 08:57:19
Postat av: Annelie

Jag tycker det är jättemysigt att höra hur dom går framåt =)
Det är verkligen gulligt och absolut inte ointressant. Kan faktiskt känna glädjen du måste känna, om jag ser tillbaka på mina egna.
Tack!

2007-12-04 @ 17:36:47
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Amundragna

Thank you for the informative website

2008-09-04 @ 12:21:43
URL: http://amundragna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0