Falsk krupp

image1312Både Erik och Elin har varit snoriga och haft en ihållande hosta ett par dagar. Ikväll så va Erik lite varm så innan sänggång fick han alvedon trots att febern inte va direkt hög. Mota Olle i grin... Efter 45 minuter så hostar Erik riktigt illa och är sjöblöt av svett. Falsk krupp. Jag hatar det. Tänk så måååånga kruppbarn som jag haft i ambulansen och sagt samma sak till mamman och pappan. "-Det är inget farligt det är bara jobbigt när det låter så tjockt i halsen". Jag kan säga att det tog inte många minuter förrän jag satt i telefonkö till rådgivningen på BKÖ. Hon sa ju samma sak till mej.
Micke gick ut med honom så han fick andas kall luft och bli lite avkyld. Med Erik inlindad i en stor filt gick de en sväng. Efter att ha fått vara upp med mamma och pappa lite extra länge och sitta i soffan ligger han nu i sin säng igen och verkar ganska nöjd. Vi får se hur natten blir om vi behöver åka in till BKÖ eller ej.


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Hoppas de snart mår bra igen!

2007-09-29 @ 20:57:50
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Karin

Åh, lilla bäbis!

2007-09-30 @ 00:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0