Vissa saker glömmer jag inte!

Något som jag alltid bär med mej och som ibland poppar upp är Hillsborough katastrofen i Sheffield. Det hände 1989 och vi var hela familjen  i Ischgl och åkte skidor.
Jag vet inte varför jag kom och tänka på den just idag men det finns aldrig någon speciell anledning till varför utan ibland bara jag tänker på den. En bild som jag minns jäkligt starkt i samband med denna händelse är bilden nedan. Denna bilden ger mej rå-ångest. Nästan 100 människor klämdes ihjäl. Det fanns stängsel som man inte kunde hoppa över och det blev en dödsfälla.
 image1589
I samband med detta så sände de på tv och alla namnen på de drygt 100 omkommna Liverpool fansen bandades upp så spelades en låt. Jag tyckte den va skit bra, men jag aldrig hört den igen. Ord jag kommer ihåg är Sisters of mercy och Dire straits. Jag tror att Dire straits spelade en låt i samband men jag är inte säker på det. Det är konstigt hur vissa saker bara fastnar?!





Kommentarer
Postat av: Annelie

Fruktansvärt =(
Ha en bra dag!

2008-02-19 @ 13:21:32
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: JK

You will never walk alone

2008-02-24 @ 10:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0