Helium e kul!

Jag gick upp 30 minuter innan barnen och tog men en lång dusch. När jag gick förbi vardagsrummet så såg jag att alla helium ballongerna hängde på halvstång. Jag va framme med saxen skitsnabbt för jag tänkte det va dumt att det skulle va massa överblivet snöre som de kan trassla med. Jag tog alla samtidigt och klipp-klipp så va saken klar. Men till min fasa så flyger alla ballongena upp till taket igen och ja det är ju självklart att det va det lilla som behövdes.
Det första Elin brukar säga på morgonen är ju pappa men idag sa hon "nanong" - självklart. De två sprang ut till vardagsrummet och fann alla balongerna - onåbara uppe i taket... Skitbra Ulle! Det va bara att gå och plocka ner alla ballonger om och om igen.
Elin tror att hon har ensamrätt på alla ballongerna och Erik är lite sur för det. Nu är han ju rätt smart så för att retas och göra henne avundsjuk, så går han in och hämtar Elins favoritleksak - dockan. Notera att han t.o.m har lakan om dockan, han iakttar iallafall Elin under hennes lek. Han vet hur man tar hand om en bebis de får ju inte frysa. Elin är dock orubblig och hon vill ha alla ballongerna. Själv. Punkt. Fast hon gick med på att pandan fick en ballong. En liten stund sen fick jag snöra upp det igen och så sprang hon iväg med alla....

image1529
Kan inte släppa ballongena.

image1530
Erik gjorde ett försök att göra henne förbannad genom att ta dockan. Resultatlöst!

image1531
Behöver jag säga att hon älskar ballonger??

image1532
Pandan fick ha en i 2 sekunder...


Kommentarer
Postat av: joacim

Haha. tjejer skall ha ALLT, HELA tiden. Erik får stå tillbaks... Hihi. Jag som trodde du skulle andas i ballongerna och sedan prata med barnen, observera, Inte visa HUR det går till.

2008-01-14 @ 10:52:47
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Karin

Hahaha! Hon ska få nya av mig på söndag. Fast jag har ju inget helium!

2008-01-14 @ 12:00:57
Postat av: MA

Synd att vi inte tog fler ballonger/ momo nena

2008-01-14 @ 12:54:30
Postat av: PA

Jag vill höra dig prata med helium i munnen DET ÄR SÅ ROLIGT

2008-01-14 @ 15:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0