GLAD PÅSK!

image1617Är på landet och idag är vädret härligt. Det blåser lite och biter men solen skiner. Alla är här och det är mysigt. Just nu sover Erik och Elin men när de vaknar skall vi cykla en sväng.

Har inhandlat en ny kamera. Efter mycket om och men så köpte jag en Nikon D60. Jöta-Petter vilken skillnad mot min andra kamera. Jag är supernöjd men jag måste komplettera med ett annat objektiv med mer zoom. Har kollat på ett men jag måste kolla mycket mera. Det kommer bli så att jag köper ett i New York för det är lätt halva priset.

Hejhej!

Kommentarer
Postat av: Erika Hallman

Svar: Mitt 70-300 objektiv är riktigt bra! Har inte haft det så länge och har därför inte hunnit fota sådär jätte mycket. Men just nu fotar jag det mesta och provar mig fram i olika miljöer! Rekommenderar det starkt! Zoomen är också väldigt bra!

Helt enkelt ett bra objektiv för pengarna!
Hoppas att du fick svar på frågorna!

Ha en trevlig påskafton!
/Erika

2008-03-22 @ 14:38:26
URL: http://erikahallman.blogg.se
Postat av: Junitjej

Jag är lite avundsjuk. Din kamera är nyare än min och är lite mer avancerad än min Nikon D50. Något jag skulle vilja införskaffa är ett macroobjektiv. Tänk dig riktigt fina närbilder på blommor!

2008-03-22 @ 19:12:26
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Junitjej

Ullen, ja macroobjektiv är säkert dyrt. Jag tycker du ska prioritera ett större objektiv framför ett macroobjektiv (vilket du också har tänkt). DOCK ger ett macrobjektiv mycket bättre närbilder. Jag har testat! Jag måste spara!

2008-03-23 @ 07:23:42
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0