Vita maskar och röda koppor

kommer ur Musses bak!  Det är så äckligt!

Jag vet inte hur det kunde bli såhär med följande läsning kan får det är vända sig i magen på vissa bla mej! Jag fick tablett Drontal, en avmaskningstablett rekomenderad till mej när jag köpte Musse! Den tabletten skulle ta runbbet och käckt va det med eftersom det va en hyfsat stor tablett som va enkel att trycka ner i Musses gap. PERFEKT! Musse är 3 år. Jag har avmaskat honom med Drontaltabletten i samanlagt 6 omgångar! Hmmm.

I går när jag satt och åt så kom Musse in i köket och i pälsen hade han en vit spaghettigrej. Det tog ett tag innan jag insåg att det va en mask från Musses tarm. Jag tyckte det hela var ytterst märkligt eftersom jag är sååååå noga med avmaskningen! Musse åkte på utsidan med torrfodret i en skål på altanen. Sorry Musse!

Igår lite senare på eftermiddagen så besökte jag apoteket och jag frågade efter en avmaskningskur till katt som tar rubbet. Tanten i kassan svarade att någon sån kur finns inte till något djur. Det finns två olika sortes maskar och olika preparat biter på olika maskar. Hon bad mej beskriva och jag förklarade spaghetti-masken. Jaha men då är det inte konstigt för Drontal tar absolut inte den masken.

Jag mådde illa. Jag drog mej till minnes när jag fick Musse då hade han samma mask som han har nu och med facit i hand så har en heller aldrig försvunnit eftersom Drontalen inte tar den. ÅHHHHHHH!

Musse är fortfarande på utsidan och han får komma in ikväll. Då skall alla maskar vara döda och utbajsade!


Erik har kanske vattkoppor. Ja han har 3 röda myggbettsliknande fläckar i nacken. Typiskt vattkoppor. Jag ringde ner till BVC igr för att få det bekräftat men hon kunde inte säga 100%igt eftersom han inte hade fler än 3. Men imorgon vet du säker efter det då är ett snabbt förlopp. Ja ok vi avvaktar till imorgon. Men jag vet inte, han har fått en koppa till i tinningen. men han har ju inte på hela kroppen som jag fattade att det skulle bli. Jag får ringa vid 11 idagigen och kolla vad jag skall göra. Jag kanske kan få komma ner till BVC och Maj kommer ut och kollar på dem ute. Vattkoppor är grymt smittsamt och in på BVC vill de inte ha honom på av det!



Jag är med på en stegumaning igen. Förra stegutmaningen jag gjorde gick inte så bra men jag gick ju mer än jag gör idag iallafall. Nu ordnar Junitjej en stegutmaning. Det är bra att ha en morot att ha för att gå ut och gå! Fram med stavarna igen!




 

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vad kul att du är med i stegutmaningen!! En påminnelse kommer, då vi närmar oss den 1:a oktober.

2008-09-11 @ 18:02:04
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Annelie

Det var verkligen äckligt med katten. Jag skulle inte klara av om vår Roemo fick det =(

Appropå din sons koppor. Alla barn får inte fler, utan bara några enstaka. Hoppas det för hans skull, det är för rackigt hur dom kliar. Ett tips till dig är att köpa kylbalsam,det dämpar lite grann.

Jag har också köpt en stegmätare. När jag väl sätter på migden så sporrar den faktiskt till att gå fler steg.Kanske jag skulle haka på den också =)



Ha det så fint!



PS. Jag är glad för er skull:) Kram

2008-09-11 @ 21:12:04
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Karin

Musse då! :D

2008-09-11 @ 21:26:25
Postat av: Patricia

Mina flickor har haft vattkoppor, men de fick inte fler koppor än 25-50 st, så det passerade ganska lindrigt. Båda hade det på sommaren så utomhusbad i baljan och mycket nakenspring ute i solen hjälpte bra. Svårt nu, kan man tycka....hihihi.

Äckligt med maskarna....blääää

2008-09-11 @ 21:56:53
URL: http://patricia74.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Känner nästan för att använda kraftuttryck när det gäller maskarna..., ef - y - fan vad äckligt!!

Min hund hade grymt med mask förra året, men verkar klara sig bättre nu, för kul är det INTE!

Kissen har jag aldrig sett någon mask "på".., tur för mig...

Ha en bra dag!

2008-09-12 @ 08:43:15
URL: http://overhogdal.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej Ulle!



Vad gav du Musse för maskmedicin istället för Drontalen??? Bra att veta?



Kram Jenny

2008-09-12 @ 18:23:47
Postat av: Anna

Drontal Vet. Funkar klockrent det har de gjort på mina missar

2008-09-22 @ 11:13:57
URL: http://annaisandared.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0