Sop gubben

Sopgubben skrattar åt mej. De senaste torsdagarna och förra onsdagen (!) så sitter jag i soffan och slöar. Jag har ju vabat en del apå sista tiden och vi har väl kollat på Dora eller nåt. Jag hör sopebilen - det är ett speciellt ljud - och jag ser att sopegubben kollar hitåt. Han vet att jag kommer höra, sen se honom och sen få lite panik (vår tunna är altid full så vi har inte möjlighet till 14 dagar tills nästa tömning) för att i de kläder och står och går i, kuta ut med soptunnan. Han har redan kört förbi eftersom han inte ser någon tunna hos oss och stannar vid grannen. När jag är ute vid vägen ser han mej vi vinkar och han flabbar. Det är samma visa varje gång. Hemskt. Han bara flabbar åt mej. I onsdags - samma visa men normalt sett kommer Renova till oss på torsdagar. Jag har precis duschat och står och ger kidsen mellanmål när jag hör ljudet. Wroooooooomm!!!! Sopebilen!!!!!! HjÄLP!! I ladder och badrock (!!) kutar jag ut och hämtar soptunnan och drar ut den till vägen. Sopegubben har hunnit köra till grannen och står och glor åt mitt håll. Han vinkar glatt och jag nickar tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0