Höstkänslor

Den är väl inte riktigt här men det är en underbar årstid. Bloggen har igod tid fått sig en uppfrächning och lite höstinspirerad. Vist är den fin?! Hämtad från www.busbra.nu.
Ulrika Aiff och jag prommenerade tidigt idag och Ulle plockade kantareller. Då får jag en liten såndär magkänsla att hösten är påväg. Det är så mysigt att komma in efter en långpromenad med hundarna och ta en varm dusch, steka kantrellerna i smör och vitlök och servera dem på en macka med antingen en kopp hett rykande the eller en god kopp varm choklad till. Då kan man sitta uppkrupen i soffan med Musse i knät.
musse
Värdens goaste Mussekatt.

Det är väldigt mysigt på Stockevik såhär års. Inte mycket folk, väldigt stilla. Havet som kan ligga som en spegel kallt och kristallklart. Eller blåsigt och kyligt i vinden och när man kommer in har pappa tänt en brasa i spisen. Det sprakar och knäpper så härligt.

Halloween kommer ju i oktober/november. Det är ju lite "Ullehögtid" med tanke på alla levande ljus och kransar och krimskrams överallt. I oktober är det ”Ljus i Alingsås” och i år skall jag åka på detta. Det är en förmån att jobba på natten i Alingsås, då när vi åker genom stan så är det så fint överallt. Träd, broar och husfasader är upplysa i konstverk.

Sen kommer advent. Lilla Maya fyller år 1 dec och det brukar ju vara kring advent. För två år sen satt jag på en strand i Thailand och det va lite udda med tanke på att det va varmt och skönt och vi fick gå ner och sätta oss i vattnet för att få lite svalka.
Hela december är härlig. Advent, ljus, lucia, julhandel, snö och kallt (skall va i alla fall) jul på Liseberg, tomte. Förra året hade jag ljusstöpning i garaget. Jättetrevligt men jag va så trött och hade så ont. Lite korkat kanske men det är alla tjejer när de e gravida. Lite korkade alltså. Ja nu har jag spånat lite och fått lite myskänsla i magen.

Två andra som är urmysiga det är dessa två!
Vilken tur att jag fick just dessa två ungarna för de är så härliga. Stackars er som inte får träffa dem varje dag utan bara ibland. Ni vet nog inte vad ni går miste om...
Tur att jag har dem varje dag.
Så här kul har vi varje dag!


hej
Hej alla!

kiss
Kiss on the head!

mössa


Hejrå!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj, vilken höstkänsla man fick här, känns nästan som att det är jul i morgon, typ... :) Själv har jag fortfarande sommar hos mig :D, men idag ska jag till stan och spana på höstkläder till mig och lilleman, så då kommer nog den där "krypa-upp-i-soffan-känslan" snart. Hej svejs!

2006-08-25 @ 08:52:38
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag älskar också hösten och vintern. I vinter ska jag ha mistel, adventsljus i alla rum och julmusik strömmande ur högtalarna HELA TIDEN! Ni borde skaffa öppen spis i Ryggebol, det blir mysigt på jul då.. ÅH va mysigt vi ska ha på jul. Börja i kyrkan med E&E, äta gott, gå med hundarna. Hoppas det blir snö.. Puss.

2006-08-26 @ 17:17:51
Postat av: Axellina

Very nice site. Well laid out.

2010-03-29 @ 14:42:29
URL: http://axellina.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0