Helg på landet!

Kl 08:12 och jag ligger fortfarande och sover. Elin och Erik sover sött i sina sängar.

- Riiiiiing, riiiiing…

- Ah de e Ulle?!?!

- Hej det är jag! (Micke alltså). Snickaren ringde och han har lastat på Floda trä och är på väg       upp. Är det okej eller???

-FÖR HELVETE!!!!! (Ulle).

Ja visst är jag glad men det är lite meckigt att flytta runt allt. Men jag bestämde men att stanna hemma och ungarna får finna sig i att det är lite brötigt idag. Snickarna skulle skruva upp gipsplattorna och det låter ju lite…Jennie och Ida kommer och jag vill promenera med dem idag.
Det var en underbar helg på Tjörn i alla fall. Varmt och gott. Vi badade i havet det var 19 grader varmt så vi kunde ligga i och simma och hoppa från hopp tornet. Jag invigde det nya hopptornet med ett familjehopp!! Tror ni mej inte?
hopp
Hoppet från högsta. Stilpoäng?!

 fotbad
Prämiärdoppet!
Mamma och jag promenerade till Skärhamn och handlade. Vi åt god mat som mamma hade gjort med Sparris och skinka till förrätt sen åt vi god Torsk. Pappa och jag promenerade till hamnen och kollade på båtarna och Sara och Salty fick springa lite och koll om det fanns några krabbor.

av
Pappa spanar ut över Stockeviks inlopp.

Jag köpte en Stockeviks tröja. En beige blev det denna gången, de hade inte fått T-tröjorna så vi får va beredda när de kommer så vi får fina färger…
Micke fyller 35 på onsdag. Jag vet inte vad jag skall köpa. Jo det vet jag men jag tänker inte avslöja det här.

På fredag är det midsommar. Vi åker till Tjörn i vanlig ordning. Förra året vid denna tiden mådde jag skit. Intet ont anande att det va två små krabater som bodde i magen. Inte konstigt att jag mådde illa…

Okej nästa rapport kommer nog först efter midsommar. Ha en god sådan och är mycket sill!

sara
Jag och Sara

ee

Kram Erik, Elin och Ullen



Kommentarer
Postat av: Karin

Så himla fina bilder! Jag är lite ledsen att jag missar den officiella "inhoppningen" av tornet.. Du skrev "salty" istället för "sally" i texten. Var det meningen? Annars tycker jag att det är ett asbra nickname för henne. Hon gillar ju salta bad! Pusss!

2006-06-19 @ 12:51:50
Postat av: Ullen

Det blev först fel, sen tyckte jag det va lite gulligt så det fick stå kvar...

2006-06-19 @ 20:06:37
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Joacim

Haha, du e KUL. Stilpoäng på SUPERHÖGA skuttet i plurret och najsigaste bilderna på lill-folket.
De e verkligen sötast... Där har Micke gjort ett bra jobb!
Tack för allt värdelöst vetande i frågeformuläret... Varför testar man vänskap på detta sätt.
TREVLIG MIDSOMMAR på ER.

2006-06-20 @ 10:57:59
URL: http://wehoo.se
Postat av: Kogosamo

God bless you

2010-10-27 @ 07:38:34
URL: http://kogosamo.blog.ca

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0