Skön helg

Helgen gick i rasande fart. Micke säger alltid när vi siter i soffan på fredag kvällen. Åhhhh va gött det är fredag. Och vips så är det söndag kväll och veckan drar igång igen.

Iallafall, på lördagen, tidigt så skulle vi rida. Nettan och jag. Jag rider på Snuttan. En jätte stor, snäll häst. Vi red ut och det kändes rätt okej. Jag kände mej lite säkrare denna gången, vet inte varför men jag kunde slappna av lite mer. Det är svårt att rida riktigt ,men det är JÄKLIGT kul. Jag kan säga att jag nu gör det som jag inte vågade göra på Jutagården för 20 år sen. Att rida på Snuttan är väldigt häftigt, hon är grymt skolad och hon blir förvirrad av mina taffliga benviftningar och hon svarar på minsta liten grej.

På lördag kväll va vi bjudna hem till Nettan och Bert. De bjöd på sjukt god Thaimat med röd curry i, hmmm, rött vin och öl till. Så gott! Vi lämnade vid 24 och somnade gott gott gott.

På söndagen hade Mikael lite stt pyssla med. 4 hjulingen är tvungen att vara i toppskick nu inför saltning och snöröjning. Jag hade ingen lust att vara kvar inne så Elin, Erik och jag tog bilen och åkte ut en sväng.

Eftersom Erik och Elin fyllde tio månader så passade vi på att bjuda upp farmor, farfar, mormor och morfar på en liten tårtbit och kaffe. Av mormor och morfar fick Elin fick en liten rosa mössa med tillhöraden halsduk och vantar. Erik fick en fin pyamas, med racerbilar på. Jättefina.

Vid 17 snåret va det dax för ridning igen. Vi hade bestämt att rida i ridhuset. Skritt, trav och galopp. Kort galopp är så häftigt när jag kan slappna av. Jag tror att ridning är riktigt bra för min rygg och de djupa musklerna och min hållning.
Det är ju lite svårt för samtidigt som jag skall hålla koll på höger/vänster skänkel så skall jag veta hur jag skall hålla tygeln. Om jag går i höger eller vänster varv och om jag skall på på höger eller vänster sida vid möte med annan häst... ni fattar?!

snuttan
Snuttan. 170 cm.

Röde Orm
Röde Orm. I mina ögon farlig.
Förvillande lik, Tango som dansade med mej så armen bröts...

pall
Ja. Min räddning. Annars kommer jag inte upp på hästen.
Jo om Nettan puttar upp mej.

musse
Var bara tvungen. Stans keligaste katt. MUSSE. Det våta på tröjan är dreggel.
Han gör det när man killar honom. Livsnjutare.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Ulle!
Kul med musse som dreglar. Jag skulle visa claes den länken med hur man får en katt att utföra sina behov i toaletten. Men när jag skulle gå in på bloggen så hittade jag inte anvisningen.

Hej hopp, din blogg är bäst !! /Anna

2006-11-24 @ 23:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0