Avbrott på telekabel


Jag blir så sur när vi inte har någon telefon. Med jämna mellanrum så saknar vi telefon pga. att kablar grävs av eller att någon skogshuggare kör av luftledningen. Riktigt surt.

När barnen sover så är det så skönt att slappa och käka lite och kolla Internet. Under 2005 har vi varit utan telefon minst 3 gånger och nu är det alltså dags igen. Irriterande. Det brukar vara grannarna familjen Aiff som drabbas hårdast, dom är verkligen sist på linjen men denna gången har dom sin telefon igång så jag får ringa Telia och kolla så räkningen är betald.

 

Igår (onsdag 26/4) var vi på Allum i Partille. Ett jätte köpcenter med hur många roliga affärer som helst. Det som saknas är egentligen bara Systembolaget, fast det finns på andra sidan E20 så allt finns faktiskt. Jenny och lilla Hanna dök också upp och vi fikade, pratade och kollade lite i affärer. Hanna är jätte liten. Fast hon har varit mycket mindre. Hon kom ut lite tidigare än beräknat och egentligen skulle hon varit i magen fortfarande. Om man tittar på henne och sen på Erik och Elin så kan man tro att Erik och Elin är en annan ras... Hon är jättesöt!
Men allt gick bra och Elin och Erik kollade storögt på alla lampor taket, vi gav lite välling innan hemfärd och de små somnade utan vidare i vagnen, förmodligen helt slut.


Hanna
Lilla Hanna var med sin mamma Jenny på Allum.

 

Pappa kom förbi och hjälpte mej med min deklaration. Det är dumt att jag inte lär mej själv hur det skall gå till med avdrag och hur man gör men det verkar så svårt.

Bara ordet d-e-k-l-a-r-a-t-i-o-n, där hör man ju hur svårt det är.

 

Ja eftersom jag inte kan surfa eller kolla mail eller nåt, så får det väl bli en promenad istället, eller så lägger jag mej i soffan och kollar på Hem till gården. Har börjat tröttna på Ryggebolbyväg faktiskt.

 

Idag (läs fredag 28/4) så kommer kusinerna ner. Min bror Johan och hans familj kommer hit. De skall vara på Tjörn men de kommer hit först och är här under fredagen för att kunna träffa Elin och Erik. Sist vi träffade dem var ju i somras. Alldeles för längesen.

Micke är i Askim idag och gräver och eftersom det är fredag så hoppas jag att han kommer hem lite tidigare. Då hinner han kanske också träffa dem.

 

I helgen skal vi hålla på med våran lyktstolpe. Ute vid vägen, infarten till vårt hus skall vi sätta upp en lyktstolpe, just nu står den i garaget men i helgen kanske den kommer upp.


Hörs lite senare idag.
Ulle


Kommentarer
Postat av: Jenny och Hanna

Tack för den trevliga shoppingturen i onsdags! Jag måste säga att Erik och Elin verkligen har VÄXT! Jag som tyckte att Hanna var stor... Hon kommer nog ikapp, 4 kg bebis är hon nu. Kramar Jenny och Hanna

2006-04-29 @ 15:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0