På BVC och SPRUTA...

Idag så sov Erik och jag till 8, Elin sov till 9… det känns jättebra att det funkar så bra på nätterna just nu.

Det blev lite huller om buller på fm men vid 12 kom vi iväg. Vi skulle träffa moster och promenera runt Lerum. Vi stannade till och tog en lunch på Ahlséns café. Barnen ville ha mat så vällingen åkte fram. Vi traskade därefter vidare mot Axåsen.


Jag plockade upp Micke, vi skulle till BVC för 3 månaders kontroll och SPRUTA! Elin vägde lite drygt 6200g. Erik vägde… tja se själva. Our big bejbii!!!

7220g

 Ser ni?


Bägge fick spruta och ingen av dem sa ett ljud. Erik blängde på syster Maj en lång stund efteråt.


När vi kom hem så blev de stortvagning, för bägge luktade sur välling. Jag försöker lära dem att plaska med händerna men de blir väldigt förvånade och bara tittar storögt. Fast det är väl bara en tidsfråga innan hela tvättstugan flyter i vatten. Perfekt om vi får badkar sen…


Elin och Erik prenumererar på ”Gó boken” och har fått sina välkomstpremier. Bland andra grejor så fick de en lång prasslig färgglad sak med vit/svarta snören som Elin bara älskar.
Hon joddlar och skattar och biter i den. Kul att se på.

lek
Elin har kul med sin nya leksak.

De prenumererar också på Disneyklubben och har fått en bok ”Kalle Anka som brandman” och ”Heffaklumpen”. De serierna kommer jag ihåg från när jag va liten och vi gillade dem. Jag har många och Micke ha flera stycken också. Jag gillade ”Pingvinen som alltid frös”.

Imorgon skall jag på fest. Det skall bli jättekul. Farmor kommer hit och stöttar Micke så han slipper vara ensam på kvällen för det är det som är kämpigast. Tacksamt!

Kram banan

Ulle


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0