4 ungar...

Idag har jag varit barnvakt. Nettan skulle till en intervju för TV programmet ”Pokerfejs” och visst, självklart ställer jag upp som barnvakt. Precis innan jag dök upp klockan 8 i morse, började jag tänka på vad jag gett mej in i… Två 10 månaders, en 4 månaders och en 1½ åring… öhhhh. Jaja det va ju lite sent att backa ur så – ähh fan…

 

Nettan stack iväg strax efter 8  och vi gick in i Lisas rum för att leka med alla leksaker. Runt 9 snåret så va det dags för Erik och Elins mellis. Lisa ville också ha Mango så de fick dela broderligt på burken. Vid 9.45 så började Lille Linus göra väsen av sig, denna snälle lille pojk som hitintills legat tyst under gymmet hela tiden. Jag la ner honom i spjälisen och pluggade in nappen och la snuttisen lite över ögonen och lämnade honom så… han somnade nog direkt. Vi andra lekte vidare…

Nettan ringde vid 10.30 och meddelade att hon blev sen, och sa att Linus ersättning fanns i skåpet.

Vid 11 så ville Erik och Elin ha mat. Fiskbullar med potatismos stod på menyn. Det är en favorit så det åts och kladdades. Lisa ville också ha fisk så det delades på denna burken med.

 

Vid 12 kom Nettan hem igen och hon tyckte inte att det hade gått sådär jättebra. Fast jag tror att hon kommer med. Hon är ju lärare, hon har pokerface, hon ljuger ju hela dagarna…

 

Vi kom hem och Elin och Erik somnade ju i bilen som de brukar. In i sängen med dem och fram med min lunch. Upp i soffan och på med 4:an. Precis lagom till ”Hem till gården”. Min favvosåpa.

 

Barnen sov i två timmar och sen fikade vi med russin och mandariner. Gott-gott.

 

Bilder kommer sen, jag glömde kameran hos Nettan…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0