Temperaturen är hög uti kroppen...

Det var riktigt länge sen jag hade ett långt inlägg här. Vet inte varför men jag känner inte att jag har haft något att skriva om direkt. NU kommer julen och då kanske det händer lite mer roliga saker med familjen som jag kan berätta om.

Det är synd att jag inte har min egen kamera. Syrrans kamera fullständigt äter batteri och Micke har sagt att jag inte får några av honom längre. Jag har använt upp alla tre paketen. Sätter jag i nya batterier i kameran räcker de knappt kvällen igenom…

 

Skall försöka summera veckan som gått…

 

På måndagen va jag ju hos frissan, men det har jag ju redan nämnt.

På tisdagen träffade jag Anna och Ulrika med Max och Moa. Vi skulle göra Allum ,men fick tji. Halva Allum va avstängt pga vattenmassor i elsystemet och när vi va inne på Polarn och Pyret gick brandlarmet. Det va så konstigt för när vi kom ut ifrån affären så va det folktomt. Vissa jalusier på affärerna va nerdragna och vi hörde att det ljöd ett brandlarm. ”Detta är en varning. Det brinner i byggnaden. Sök er till närmaste utgång”. Oj, vi blev nog inte så rädda men lite konstiga att vi inget hört inne på Po.p affären. När vi fick gå in igen så käkade vi på tacoresturangen på översta planet. Då kom Stina min goa arbetskamrat. Hon hade sin syster med sig. Kul att träffa Stina.

allum
Allum utrymt!

Sen va vi på BVC och 1års kontroll. De är bara 11 månader men en månad gör ju ingen skillnad. Doktorn hette Jonas Thorén och är en glad prick. Det va han som jag gick till när jag blev biten i handen. Han tyckte nog det va extra roligt med oss, för han har tvillingar själv. Så vi instämde i varandras erfarenheter, när han frågade om året som gått. Vi skrattade åt skrockfyllda människor som trodde sig veta hur det är att ha två små barn och vi kom överens om att ingen vet hur det är att ha tvillingar om man inte haft det själv. Han skakade på huvudet åt att ”alla säger att det blir jobbigare när de börjar gå”. Nej nej nej nej, inte jobbigare. Du har för länge sen redan insett av vad det krävs av dej som tvillingmamma. Du kommer att skapa din tillvaro utifrån det du har. Lite läskigt men det är precis så jag resonerar med mej själv. Iallafall, han sa att Erik och Elin va de finaste barn han sett på länge och givetvis fick de stora A, och alla rätt, och plus i kanten för att de kunde säga ”lampa” (baba) och att peka åt det hållet samtidigt . Nöjd och glad åkte jag hem.

 

Klockan 02 natten till onsdagen vaknade Erik så va såååå ledsen. Jag gick fram och skulle ge honom nappen och upptäcker att han är glödhet. Herregud. Jag plockade upp honom och gick ut till skötbordet. Tempen visade 40,4°. I med Alvedon supp och ut i köket och hämtade vatten i nappflaskan. Han slukade 2,5 dl omgående. Han fick ligga på min mage som de gjorde när de va nyfödda och efter en lång stund somnade han. Den dagen va inte så rolig. Micke hade ett jobb som va tvungen att bli klart men klockan 14 så fick han komma hem, då orkade jag inte mer. Erik ville inte under någon omständighet sitta någon annanstans än i mitt knä. Tillslut blev Elin otålig över att va själv på golvet och då ville hon också upp i knäet. Emellanåt sov Erik i soffan och då lekte Elin och jag. Under dagen och nästkommande natt hade han inte under 39,6° någon gång. Elin har också varit varm, men det har inte påverkat henne lika mycket.

elinfågel
Elin kollar fåglarna i fågelboet.

När jag pratade med VC så sa hon att så länge de dricker och kissar så är det ingen fara. Se till att de dricker. Mycket. När barnen är sjuka ger jag dem saft. Ja, ni läste rätt! Jag ger dem saft!!!! Jag skiter i vad folk säger om socker och gud vet allt. Jag vill veta att de får i sig mycket vätska och när de får något gott så dricker de mycket. Dom gillar saft! Dom dricker och skrattar. Erik jonglerar med flaskan i luften och är så lycklig! Elin skakar den och skrattar när hon blir blöt! Deras mamma är nöjd och glad och vet att de får i sig en bra mängd.

erik sjuk

40,5.

Torsdag vaknade vi kl 8:45. Barnen tog igen lite av gårdagen. Jag va ganska paff när vi vaknade och insåg va klockan va. Hela torsdagen va bra, tempen höll sig runt 38° och Erik va piggare. De har gått bra hela dagen och de fick i sig lite korv och potatismos. På eftermiddagen kom en febertopp på 40,5°. Mamma kom en sväng och hjälpte mej med nattningen. Den är jobbig när de är sjuka och jag är ensam. De kom i säng och kvällen har varit orolig. Är de inte feberfria imorgon vill jag att en barnläkare kollar in dem. BASTA!!

 God natt.
NAPP FETICHISTEN
(lik mamma som hade napp till hon va 7)


 

nappnapppnappnappnapppnappnappnaoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0