Jag. En sunkmorsa!

Ja, en sunkmorsa.

När jag idag på morgonen läser aftonbladet så får jag reda på det – svart på vitt.

Jag är en sunkmorsa! Britney Spears är också en sunk mamma. Jag skall nog ta och ringa Brittan och fråga henne om vi skall döda dem som skrivit artikeln.

Nämligen Charlotte Pirelli!!!!! Herrgud. Jävla nolla.


Ni kan läsa här nedan hur jag och Britney Spears kan kolla och sedan bocka av och kolla så att vi får med allt, så att vi verkligen vet och sedan få tips hur vi skall piffa till oss.
Gud va bra och vilken tur att Aftonbladet och Charlotte Pirelli hjälper mej att skaffa mej lite stil.

Sunkmamman - så känns hon igen!


Slarvig hästsvans.

Inget smink.

Amningströja eller pösig topp från graviditetstiden.

Mysbrallor eller säckiga byxor i militärstil.

Munkjacka.

Flipflops eller gympaskor, beroende på årstid.

Inomhus: tofflor, eller makens sportsockor.

Tillbehör:

Barnvagn med bebis.

Skötväska fylld med blöjor, gamla kvitton, plastpåsar, kex och bananskal.

Mobiltelefon.

Vattenflaska.

Lypsyl.

Extra hårsnoddar.

10 stiltips till mammalediga!



1.
Köp en begagnad barnvagn och få pengar över till något snyggt (bättre med piffig mamma och urblekt vagn än urblekt mamma och modern vagn).

2. Strunta inte i morgonduschen för att du tänker att du lika gärna kan ta den senare, när bebisen sover. En dusch gör dig piggare och fräschare.

3. Köp snygga underkläder.

4. Sälj dina mammakläder för att få råd med nytt.

5. Satsa på fina skor, det lyfter hela klädseln.

6. När håret börjar ramla av efter graviditeten – satsa lite pengar på en bra klippning.

7. Mascara, ljus ögonskugga, läppglans och plockade ögonbryn går fort att fixa.

8. Ta på dig sådant du känner dig snygg i – det finns fina jeans och kjolar som är pösiga och sköna, och snygga myskläder.

9. Har du fått ett par kilos övervikt, klä dig därefter.

10. Klä inte upp dig enbart när du ska ut från familjen.


Kommentarer
Postat av: Karin

Okej, Här kommer en kommentar. Du är inte en sunkmamma. Jag ser likadan ut som du och jag är bara jag och jag. Typ. Puss.

2006-06-21 @ 23:03:15
Postat av: Ullen

?? Oki...

2006-06-22 @ 14:30:52
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Ullen

Det är nog bara du och jag som läser och skriver här. vi kan ju ringa till varann istället?!?!

2006-06-22 @ 14:31:24
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Melvinzahra

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2010-02-24 @ 08:33:57
URL: http://melvinzahra.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0