Kakel upp ~ kakel ner

Idag har det satts upp kakel i badrummet och golv har blivit lagt på övervåningen. Jim -  byggkillen frågade mej innan jag åkte imorse om hur kaklet skulle sitta och jag sa hur. Eftersom de började såga och spika och banka så jag kunde verkligen inte vara kvar. Jag åkte iväg vid 09. När jag kom ner till Ryggebolvägen ringde Nettan och frågade och undrade vad jag gjorde. Eftersm jag inte hade något speciellt för mej så våldgästade jag henne och Lisa. Vi tjötade ihjäl 1½ timme. 
Sen åkte jag till  Osteopaten med ryggen och han har bänt och klämt och bänt igen. Det blir att gå dit flera gånger. Sen åkte jag hem. Min snälla, snälla lillasyster tog hand om Erik och Elin undertiden och det gjorde hon perfekt. Det är inte helt enkelt att ta två små illbattingar och ro hem det – men det gjorde hon! Klockan 1400 var vi på BVC och vägde och mätte och tog spruta. Det gick bra. Direkt efter det åkte vi och köpte en 1-års present till lilla Agnes. Vi tre åkte direkt till Aiff´s och gratulerade. Det blev god pastasallad och jordgubbstårta. Vid 1730 åkte jag hem. Erik och Elin skulle ha mat och jag va sååååå nyfiken på hur badrummet hade blivit. Jag meckade med ungarna och när Erik sov vid 1830 och Elin lekte lite i vardagsrummet så tittade jag in i badrummet!

NNNNNNNÄÄÄÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

Kaklet sitter FEL

KAKLET SITTER FEL

Det var ju meningen att den lilla grå plattan skulle sitta i duschen på golvet och på VÄGGEN! Nu satt det vita plattor på vägen. Ett snabbt samtal till Micke som snabbt ringer till Jim som bekräftar att det går att ta ner kaklet som sitter galet. Micke ringer till min pappa som kommer på två sekunder och innan jag vet ordet av står pappa och plockar ner kaklet igen. Kändes helt galet att plocka ner någon som hade satts upp idag. Det känsdes nästan lite krininellt. Som att vi gjorde det och inte vill bli upptäckta. Så var det givetvis inte. Nu ligger typ 50 plattor på utsidan och det är kalt i dusch delen.
papa
Min älskade pappa som kom för att hjälpa mej!
Världens bästa pappa (och morfar)!!!


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, han är bra duktig vår pappa! (och mamma såklart!) Typiskt att det blir fel trots att man förklarar.. Jaja! Tvillingarna är inte speciellt svåra att ha att göra med. Det enda man önskar är att man hade 4 armar.. Puss!

2006-06-26 @ 22:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0