10 ÅR!!!

segla


Micke och jag på en strapatsfylld seglats till Varberg i Stefans båt. Vi hade otroligt kul.



Det är ganska svårt att fatta att vi har hållit ihop i 10 år! Vi firade alltså jubileum den 2 Mars i år. Jag hade skrivit upp det i kalendern, men jag kan väl säga att förberedelserna inte va så storartade. Jag kom på det i backen ner till vc, och gav Micke oootroligt dåligt samvete (bara för att jag kom på det först) fast han kom på mej med att jag faktiskt också hade ”glömt” av det…

Vad har vi gjort på dessa tio år? Jo massor förstås. Men jag skall försöka spalta upp lite milstolpar.

Vi bodde ju först i råttboet i Stenkullen. Herregud att jag stod ut. Varje augusti-september när temperaturen började krypa neråt på kvällar o nätter så invaderade de vårt hus – spindlarna.
Stora - jävligt - äckliga - spindlar. Det var minst en varje dag som jag fick lägga en stor bok på och sen ta bilen för att hålla mej borta tills Micke kunde städa bort liket. En gång hade jag ingen bok till hands utan jag fick ta dammsugaren eftersom den stod närmast. Den fick sen stå på hela dagen tills Micke kunde byta dammsugarpåsen. Fy fan va jag hatar spindlar.

rane 
Rane sommaren 1999, 6 månader innan han dog.


Micke bodde inte ensam när vi träffades, han hade ju Rane. En väldigt speciell Irländsk röd setter. Innan så va de ju bara de två. Och så kom jag. Rane gillade mej visst men bara när vi va själva. Fanns Micke i närheten så visade Rane att han gillade Micke bättre. Tydligt. Fast tydligast var han nog när han rangordnade min lillasyster till den lägsta rangen. Han morrade till och med när han fick kakor av henne.
Rane blev 12 år. Han dog strax innan jul 1999, till mångas stora sorg.

Jag läste ju mycket, alltså gick i plugget. Jag läste ambulanssjukvård i Borås hösten -96 och april -97 kom jag in på högskolan i Skövde. Jag pendlade fram och tillbaks i 3 år. Micke stöttade givetvis. Han (mamma och pappa + farmor och farfar också) betalade min utbildning kan jag säga. Vi hade inte många kronor över varje månad, det var ju tur att jag kom på hur jag skulle tjuvåka på tåget. Sista 1½ året sparade jag in tusentals kronor på det… hehe.
Micke har bytt jobb under tiden. Barnverket, EMAB, Flexator, Nisab, PNB, GVAB och nu egen firma. Inte dåligt.
Våren 2000 tog jag min examen och vi fick bygglovet klart så arbetet med vårat hus startade. Herregud. Vi flyttade in i Skanska baracken på vårkanten och den blev ju våran bostad ett år framåt. Det är en historia för sig…

Våren 2001 flyttade vi in i huset och bara några veckor efter det så köpte jag min första hund. Sara. Det är den goaste lilla mattjuv du kan tänka dej. Super lydig – mot mej och ingen annan. Numer bor hon hos mamma och pappa och deras Sally.  Sara trivdes inte riktigt hos oss, så hon såg till att få bo hos min mamma och pappa och där blir hon kvar. Hon är en prinsessa av två och sover på Leopardkuddar i fin- soffan.
Alltså – hon mår så bra så bra.

Vi gillar att åka till fjällen. Inte bara för att åka skidor utan mycket för miljöombytet. Vi har varit iväg 4 år i rad. Vi bor på olika ställen om är bra för hundarna och vi hyr alltid stora stugor. Minst 8 bäddar. De brukar vara lite större och vi har god plats. Vi brukar åka runt vecka 2 – då är det billigt.

Vi gillar också att åka till Danmark, Ålborg, Köpenhamn, Skagen, Fredrikshamn, Mön är några ställen.


Nu har vi två barn att ta hand om. Elin och Erik. Gullungar.

erikelin

Det är som Micke säger. – ”Det trodde du inte för tio år sen när du stod och trånade på Dojan”.



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Det var kul att läsa om er tioårsresa och Erik och Elin är så söta. Kram till er alla.

2006-03-15 @ 22:05:51
Postat av: Karin

Jag vet inte om det är för att klockan är 02:00 och jag har jobbat över massa timmar, men jag blir lite rörd av hela historien.. Mycket fint skrivet.

2006-03-17 @ 01:49:36
Postat av: Lotta

Hejsan!
Är inne hos dig titt som tätt, för att se om du har satt ut några nya bilder på Elin och Erik. Dom är för söta alltså. Ha en bra dag, och trevlig fortsättning på helgen.
Kram Lotta

2006-03-17 @ 08:27:16
URL: http://www.lottasplace.se
Postat av: Karin

Sen vill jag poängtera att jag och Rane hade en vänskap som ingen annan förstod.

2006-03-17 @ 13:42:04
Postat av: junitjej

Vilken fin blogg du har gjort! Vilken fin familj du har! Lycka till med allt!

2006-03-17 @ 21:14:55
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback