Helgjobb!

I fredags träfffades vi i mammagruppen. Det var väldigt trevligt och vi fikade och tjötade en bra stund. Elin och Erik var väl inte exemplariska direkt (dvs att sova i vagnen medan mamma äter). Nästa gång skall vi ses hos mej, så jag beställer sol och värme till den dagen. När vi kom hem så hade tiden gått över lite och de va så himla hungriga. Inte en chans att Erik kunde tänka sig att vänta tills Elin hade ätit eller tvärtom. Vad göra? Tja, de fick äta samtidigt, hålla flaskorna själva med hjälp av lite filtar som jag bullade upp med.
välling 
Lika bra att de läs sig att att hålla flaskorna! Är de hungriga så magarna skriker så är det så...



I helgen har vi gejsat i vår trädgård. Jag har fått blommor av Gerd och Rune, våra grannar och Micke har lagt om hela min rabatt. Nu har den bättre stenar, tumlade istället för runda natursten och så blev det mer jord i.
ra
Omgjord rabatt! Micke satte fina stenar och jag satte nya perenner.

I lördags kom Anneli, Britt och lilla Julia upp en sväng. På onsdag skall de passa Erik och Elin så vi kan åka iväg och köpa kläder till Micke. Snällisar! Idag har Ingemar kört upp jord till oss som Micke har lagt ut med grävmaskinen. Britt kom med upp och passade Erik medan jag tog med mig Elin och åkte och handlade. Perfekt.

Nu sover de små liven så gott.


Nästa vecka händer ingenting, men jag tror att jag skall hälsa på Jenny och Hanna för denna veckan när det varit så varmt har jag inte gått någonting, vi har mest varit i skuggan.

Mamma och pappa kom upp och Erik fick en namnsdagspresent! En keps och en solhatt. Det blir bra, så slipper han Elins som hon har fått låna utav Maya och Clara.


På måndag är det sista anmälningen för dopet, dvs jag ringer och beställer smörgåstårtor imorgon. Det blir på Delikatessen, vanliga smörgåstårtor och Osttårtor. Lätt och behändigt! Sen skall jag skriva listor vad vi behöver handla.

f
Kl 05:45. Micke åker till jobbet. Vi tre får ligga kvar ett par timmar till.


Kommentarer
Postat av: Maria.T

Så härliga barn du har, ser så mysigt ut på bilderna. ha det så bra och hoppas ni får tur med vädret då ni ska ses hemma hos dig, kram på dig.

2006-05-16 @ 19:07:33
URL: http://mt.blogg.se
Postat av: Karin

Hej.
Jag råkade radera dig på man. Adda mig igen. [email protected]

2006-05-17 @ 18:48:53
Postat av: Karin

MSN alltså

2006-05-17 @ 18:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0