Milen är inte milen...

image870Idag har jag och barna slappat. Vi gick omkring i pyamas halva förmiddagen och eftersom Erik va snorig och hostig idag va det rätt gött. De somnade lite tidigare och när de väl vaknat så åkte vi iväg till Blomsterlandet. Där köpe vi Surfinia "Hot pink" och Häng Lobelia i blått till lådorna under köksfönstrerna. Njurvinda eller "Silver falls"  har jag länge funderat på att ha i krukorna och nu köpte jag ju med mej fyra hem från Handelsträdgården på Tjörn. Det blev fint tillsammans med Surfinian i krukan på räcket på baksidan.
Catrine kom vid 18 och vi gick "milen" med stavarna. Milen är inte milen utan 7 km. Idag mätte vi och t-y-v-ä-r-r va det bara 7 km. Vi får väl utöka till två varv så det blir 1½ mil... hmmmm. Efteråt grillade vi och drack lite vin. Det va en bra avslutning på dagen.
image867image869
















Kommentarer
Postat av: Annelie

Vackra blommor! Åh så trist att få veta att det diffade några kilometer. Jag och en kompis har också gått en mil konstant förut:)

2007-04-30 @ 23:02:46
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Helen

Kikar förbi igen. Fina blommor. Blir sugen på att själv ta den där trippen till Blomsterlandet och handla till alla lådorna men det får vänta lite till. Om jag kan hålla mig... /Helen

2007-04-30 @ 23:30:10
URL: http://hilajns.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0