Bloggfrågor!

Fick en idé från The life of me!

1. Hur länge har du bloggat?

December 05.

2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Ingen aning av vad en blogg va men jag va ju inne och läste Jockes så då började jag tycka att jag med skulle skriva.
3. Vilken var den första bloggen du förälskade dig i?
Först tyckte jag att Englas showroom va så bra, men sen insåg jag hur egenkära de små brudarna är så då började jag läsa dagböcker om personers liv och vardag - mycket roligare.

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Det va ju liksom bara ett test...

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?

Vet inte riktigt.. 5-10st kanske.

6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar ?

jag läser bara dagboksbloggar!


7. Nämn en blogg (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

Tigerspices


8. Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

Junitjejs


9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

De tycker att det är kul, de har ju koll på vad vi hittar på..


10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

Har jag inte tänkt på. Vad tycker ni?

11. Har du hittat en gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

Jag har en gräns.


12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

Saker som är ointressant för mig..

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

Väldigt lite. Jag bloggar för att det är härligt att skriva av sig.


14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Kanske...

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

Nej.


16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

Det beror på! Man måste ha en gräns för hur personlig man blir.


17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?

Nej, faktiskt inte.


18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

Nej!


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Att jag sitter uppe till sent, sent på natten när jag egentligen bör sova.


20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? Tror du att ditt bloggande har förändrats då?

Ja om jag märker att folk fortfarande läser...


21. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?

Kul tidsfördriv och kul att min bror och hans familj som inte träffar Erik och Elin så ofta kan se hur det går för Erik och Elin.


22. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?

Tidsfördriv och inspiration.


23. Nämn fem bloggare som du vill ska svara på enkäten.

Nope jag tvingar ingen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjabba Ullen. Jag tror du är dig själv, kanske inte fullt ut, men vem vill hänga ut hela sin byk offentligt. Bekräftelse behöver alla och varför inte må bra av små kommentarer i bloggen. En bra väg att må lite bättre. man vill ju inte bara ha ja-sägare heller. Hej hopp på dig, har det blivit någon hund -07 då?

2007-01-07 @ 23:27:46
URL: http://joacim.wehoo.se
Postat av: Åsa Solsickan

Jag har addat gåbloggen jag oxå nu.....och tänkte fortsätta med denna om det är ok :D
Annars får du skrika till!

Jag tror jag tar bloggfrågor med in till mig:D

Ha det gott!

2007-01-08 @ 16:16:24
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Junitjej

Vad kul att du gillar min blogg!!!

2007-01-08 @ 20:35:42
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: pimpim11

Nu blev jag sugen på semlor de ser smarriga ut./pimpim

2007-01-08 @ 20:56:07
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Kimsolveig

It is the coolest site,keep so!

2009-02-11 @ 11:34:00
URL: http://kimsolveig.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0