Sov till 14:30!

När jag kom till akuten igår kväll så funderade jag på om detta verkligen va rätt, om detta verkligen var min grej.  Korridoren såg ut som ett slagfält och det fanns inte en enda bårvagn över.
Jag jobbade med 4 garvade människor som var lugna och trygga människor och kände mej lugn. M-L frågade om jag kunde gå in direkt och ta ett EKG? -Visst sa jag (för normalt sett är det ganska lätt) men när jag kom in på rummet så och startade upp apparaten så slog det mej; Herregud hur skall elektroderna sitta. Jag ursäktade mej och gicka ut till M-L och hon rabblade upp den välkända EKG ramsan.

Gul sol lyser  på det gröna gräset
Röd blomma växer i den svarta jorden

JA just ja!

Natten rullade på utan större missöden. Bara några provrör som blev felmärkta som jag fick ta om.
Jag skall jobba imorgon natt igen och sen till helgen.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Idag har fått scrappa lite grand! Vad roligt det är! Men jag har väldigt mycket kvar att lära vad det gäller denna ädla konst. Vad tycker du om min senaste layout? Se här:
http://junitjej.blogg.se/030107204405_antingen_eller.html

2007-01-03 @ 21:56:19
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Gia

Skönt att det gick bra!

2007-01-04 @ 08:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0