Vår roliga dag

Vaknade klockan åtta imorse med ett ryck. Jag visste att jag hade kollat på klockan vid 0630 tiden men nu hade jag ingen aaaning vad klockan va. Jiiises. Barnen sov fortfarande. Helgen har nog tagit ut sin rätt. Ojojoj. Nu fick jag lite bråttom. Jag gick upp och fixade lite gröt till oss tre. Sen fick jag väcka de små. Jag gläntade på dörren och frågade -Sover ni fortfarande era sömntutor?  Gissa va Erik sa?? -"BA-BA". Givetvis. Nu fick vi lite eld i baken. 930 skulle vi va på kyrkis och innan dess så skulle vi lämna en kvarglömd skötväska och en dvd-film.
Byta blöja, ta på lånkisar, body, brallor, AD-drops, borsta tänderna, byta en till blöja, lånkisar igen, body igen och brallor. Ta på mej själv, borsta tänder, lite smink så jag inte ser död ut, håret. Ut och plocka fram två overaller, 4 stövlar, två mössor, 4 vantar, 2 undertröjor... Jaga ifatt första ungen. Ta på.  Sen nummer två, ta på. Tur att de är medgörliga. Jag blir ändå svettig.
Shit jag behöver kissa. När jag sitter på toa blir det misstänkt tyst. Jag halvspringer ut i köket och NNNENEEEJJJJJJJ!!!! JAJJA JAJJA JAJJA JAJJA!!!!!

Elin och Erik sitter och kladdar med kattmaten. PÅ overallen och allt. ÅÅÅååhhhhhh!!!!!!!!
Tvätta en unge och sen en till. Ut med den ungen till bilen och spänn fast. Hämta den andra och ut i bilen och spänn fast igen. In igen och hämta Leo. Ytterst snabb kissrunda. In igen, tar min skötväska och den kvarglömda + dvdfilmen och iväg. Trodde jag...

Passagerar dörren stänger inte. Fan oxå. Jag är redan sen. Dörren har frusit. Undra om jag kan ta ett spännband? In i garaget och leta. Hittar inget utan får ta ett utav Leos koppel och sätta i handtaget till den dörren som inte stängs. Jag hoppar in och kör, samtidigt håller jag dörren med kopplet. Galet!

Vi kommer till kyrkis 30 miuter sent och samtidigt svänger Nettan upp. Hehe. Hon är sen hon med. Vi byter bara blick och höhö, hon har oxå haft en "rolig" morgon.  

Väl inne på kyrkis är allt sig likt. Det ända som är skillnad är att Erik och Elin flyger fullkomligt fram över golvet. De är "all over the place"!  Käner ni till uttrycket "split vision"? Inte? Okej! Ta twinsen en dag så fattar ni.

Det leks, sjungs och äts. Klockan 12 lämnar vi och far hemåt. Väl hemma har de två små somnat och jag lyfter enkelt in dem i sina sängar. Den ena efter den andra! De sover gott.

Jag tar Leo och går en runda. Han gör A+B och följer motvilligt in igen. Granntiken löper och han är riktigt intresserad.

Vid två vaknar Erik och Elin. Det blir macka och vatten. De sitter och skrattar mot vrann och har riktigt kul. Erik slänger sina sista mackbitar på Leo som glatt slukar dem.

Ett snabbt samtal med Jennie och vi betämmer att det blir pulka åkning i deras trädgård. Leo får följa med och vi har en rolig eftermiddag hos Jennie, Ida och Carl. Jennis mamma tar fel på sina skor och mina. Mina hade inga broddar och är dessutom för små och det va tur att hon inte trillade och slog sig. Vi drack te och käkade en macka.

När vi kom hem så väntade Micke. Elin och Erik fick bada och vid 18 åt de välling. Jag ljuger inte om jag säger att de somnade på två minuter.

Imorgon blir det mammagruppsträff hon Carolina. Äntligen! Jag skall ta med kameran och ta lite bilder. Så ni får se!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Åsa

hahaha....jag känner igen de där "roliga" mornarna när alla 3 tjejerna var i sån ålder så de behövde ala behövde viss hjälp med kläder och sånt!

När jag läser detta får jag flashbacks......gud vilket tempo det var!!:D
Natti!

2007-01-22 @ 21:53:27
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Åsa

Ha en bra dag!Ni har väl oxå svinkallt antar jag!
Kram!

2007-01-23 @ 11:13:09
URL: http://solsickan.blogg.se
Postat av: Karin

Ojojoj! Sån stress! Du är så duktig! Tur att du ska få slappa imorgon med mig på bio! Vilken film blir det då!? Puss

2007-01-23 @ 16:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0