Vacker gran!

image1433

Våra granar barrar alltid något fruktansvärt och nu har jag gjort lite reserch varför en gran barrar!
Granar man köper har ofta transporterats lång väg, ofta från Danmark. Det klart, under den tiden har granen inte fått något vatten. A och O när man tar en gran att han hugger en skåra i foten och ställer den i en hink med vatten om du inte tar in den med en gång. Alltså, men kan inte ställa en gran i pannrummet och låta den stå där och vänja sig vid värmen och inte ge den vatten. Så har vi gjort. vi har alltså sakta men säket dödat granen.

Så nu - iår skall vi ta en gran i skogen på Olaussons mark. Sen skall vi hem direkt och ställa in den i huset. Den skall få MASSOR med vatten.

Hoppas det inte blir lika mycket barr iår!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Min gran har ALDRIG barrat. För jäkla tråkigt med plast bara...

2007-11-27 @ 20:00:16
URL: http://buslusen.blogg.se
Postat av: JK

Släng i en sockerbit med jämna mellanrum i vattnet så mår den prima. Våra granar har faktiskt satt nya skott. Jag vet dock inte om det är bra eller ett tecken på desperation från granens sida. HEHE! lycka till! Bro

2007-11-27 @ 20:12:08
Postat av: joacim

Man kan hälla glykol i grannens oxå för att kuna retas hur dåligt hans val av gran är.

Lycka till, jag tror du ahr minst två som kommer se till att det barras en del iaf! ;)

2007-11-28 @ 21:47:35
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Emremelisa

Enjoy your website very much. Good job!

2009-03-18 @ 11:10:32
URL: http://emremelisa.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0