Grus i ögat

Mycket riktigt så vaknade Erik med grym skällande hosta och skyhög feber. Jag medicinerade med lite Ipren denna gången och gav honom saft i soffan , precis som BKÖ tjejjen sa.  §§Filten åkte på och vi gick ut och kollade på ljusen i lyktan som jag tänt på kvällen. Erik va måttligt intresserad av den. Han sa med hes tjock stämma -"pappas iil"  (pappas bil). Vi gick runt på altanen i en kvart och tillslut tyckte jag att det hade släppt lite och då gick vi inte igen. Vi låg i soffan och försökte somna. Erik som nu hade blivit pigg på saften låg och petade mej i ögonen och hade inga planer på att somna om. När kl var 01 så fick haan ligga ner i sin säng igen och efter en stund va det tyst i deras rum. Några gånger på natten hostade han och hade det lite tjockt, Micke gick in och gav nappen och natten gick förvånansvärt bra. Jag övervägde att åka in men jag försökte hålla lugnet och stanna i hemmets lugna vrå.

Han är fortfarande hes och tjock i halsen men pigg, glad och feberfri. Vi får se hur det går ikväll.

Kommentarer
Postat av: Karin

Men lilla gubben då.. Stackaren.. Pussa från Moster!

2007-09-30 @ 20:04:47
Postat av: Catomary

Great idea make it site. Thank you.

2008-10-29 @ 10:16:40
URL: http://catomary.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0