Höjden av galenskap!

Ibland får jag mina snilleblixtar! Ni vet, dom tillfällerna när man tror man är smart fast igentligen inte är det alls...
Idag så skulle jag på morgonen åka till ICA handla lite saker. Inte mycket så jag tyckte det va okej att ta med de små. De gillar att åka kundvagn och säga "hej" till folk omkring. Idag fick jag ju denna idén om att de skulle få köra varsina egna minikundvagnar. En briljant idé tyckte jag. Kundvagnarna har en liten stålflagga monterad på vagnen och tur va väl det för Erik och Elin fattade galoppen direkt och vill dra iväg på egna äventyr. Det gick rätt bra, de plockar ner i sina vagnar och jag plockar ur. Erik la ner 14 russinpaket och jag plockar ur 10. Elin hänger på magen ner i mjölkdisken och några tanter står och skrattar och tycker hon är duktig. En gubbe tycker att Erik är fin i sin keps. Förmodligen för att han själv har en likadan.
image1304
Det här mina vänner är höjden av galenskap. Låta dem köra själva. Det känns som det kan gå hursomhelst.

image1305
Detta momentet är svårast. Stå still i kassan, betala och hålla koll på dem samtidigt.

image1306

image1307

Efter äventyret på ICA så åkte vi till Aludden för en lekstund. Mammorna orkad stå emot kylan 35 minuter och sen frågade vi de små om de vill ha bullar. Gissa svaret? Vi tog en värmande kopp te och kidsen fick kaka. Sen lekte de käkt med tåget en stund. Mormor kom ner för trappan och hade suttit på övervåningen och hört att de va Elin och Erik en trappa ner. Fräckt!

image1308

image1309

image1310

image1311

Kommentarer
Postat av: JK

Erik har en ascool keps!

2007-09-28 @ 19:54:20
Postat av: Junitjej

Vilka söta ungar du har!
Ha en trevlig helg!
Här har vi ätit burgundisk gryta och pressad potatis. Till det ett glas rött. Det var gôtt!

2007-09-28 @ 20:06:42
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Karin

Vääärldens gulligaste!!! Och jag älskar pussarna!

2007-09-28 @ 20:54:43
Postat av: joacim

Eriks kepa e ju grymmast...

2007-09-30 @ 12:00:16
URL: http://www.wehoo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0