Göteborg runt på 12 timmar!

Ja inte riktigt men nästan.

Vi började med att hoppa på pendeln på Floda station igår vid 9.14 och vårat mål va Göteborg. När vi va i Floda så började det regna och återigen hade jag inte mina regnkläder med mej. Nu äger jag ju iallafall ett fint regnställ men hade det inte med mej. Hur bra är det då?? Som tur va så va detta det enda regnet som föll över oss på hela dagen.

Väl på C stationen så va det ju dax för första toa stoppet. Efter det så va det raka spåret till Kungsportsplatsen och Paddanbåten. Jag har aldrig åkt med Paddanbåtarna och jag måsta säga att det va väldigt trevligt. Om jag inte hade haft E&E med mej så hade jag kanske noterat att det satt en person längst fram som pratade om Göteborg och dess historia men av det uppfattade jag inte något. Barnen skötte sig fint men jag hade kontrollantennen på dem givetvis. Turen tog 50 minuter och det gick fort och ungarna tyckte det va mysigt.

Efter detta va det lunchdax och jag vet inte men det enda stället som tar emot 3 mammor och 6 livliga ungar med glädje är Mc Donalds. Inte för att jag va så ledsen för det men där slipper vi ju vara rädda för att störa någon annan iallafall. Några Happy Meal och ballonger senare sa vi hejdå till Karin och Ludde som drog hem till Floda igen.

Ulle och jag svepte varsin mugg kaffe på stående fot och travade senare mot Liseberg. Ungarna i vagnen, ganska trötta fick knapra på kex och russin.

Väl inne på Liseberg hade vi en helskön eftermiddag och alla ungar va nöjda ovch glada. Erik och Elin överförträffade sig själva genom att åka Grodan, Flygplanet, Knattebilarna och Nyckelpigan. Vid 16.30 hopade vi på pendeln vid Liseberg som tog oss till C stationen och sen vidare mot Floda igen.

Trötta men väldigt nöjda och glada satte vi oss i bilen och rattade mot Ryggebol igen. Jag skrattade gott när Ulle avslutade med ett:

-Detta va väldigt roligt. Gör det gärna igen, men INTE imorgon!!!!












Kommentarer
Postat av: joacim

Vilka sköna kort.

Man verkligen ser tempot och farten... Hehe. Elin liknar ju sin morsa bakom ratten... Och inte visste jag att de hade satt "Vingar" på Paddanbåtarna...



Kul se Ni lever och utnyttjar Göteborg till annat än skjutsa skadade och sjuka till...

2008-08-23 @ 13:16:18
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Gia

Vilken jätte fin dag ni verkar ha haft!! Längtar efter alla karuseller! Kram Gia Clara och Maya

2008-08-24 @ 21:24:22
Postat av: Karin

Underbara kort. Nu är sommaren över.

2008-09-16 @ 00:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0