Tisdagen

Micke bestämmer sig ganska sent att åka och kolla på en maskin i Alingsås på tisdagskvällen. Ungarna som redan satt med honom i bilen fick ju hänga på. Det betydde att jag kunde i lugn och ro börja skriva på den diskussion som skall finnas i examinationsuppgiften som Adele och jag skriver på. Så här ser det ut när vi skrev på vårat arbete härom dagen.


Jag har varit på halkkörning och övat mej på manövrering av ambulansen i halt väglag. Väldigt nyttigt, det skulle alla bilister på chans att öva på. Vi fick köra väldigt fort på både hala och icke hala underlag och göra en kraftig inbromsning och kolla skillnader på bromssträckan. På eftermiddagen hade vi en tävling däär vi på tid skulle köra slalom emellan ett gäng kornor. Banan var kanske 300m. Gissa vem som vann?

P-A rattar och jag åker med - livrädd...


Inatt jobbade jag och på morgonen så åkte jag direkt till SS för praktik på HIA. Det ingår i den 7,5p kurs som jag läser just nu. Vi avslutade dagen med att stå med på en PCI (ballongsprängning) och nöjd med dagen drog jag hem och hämtade Erik och Elin.


Såhär ser man ut på PCI-labb. Mössa och blybälte.

Kommentarer
Postat av: Karin

Cool look!

2008-11-19 @ 00:41:43
Postat av: Karin

Dock inte lika fräck som OLA.

2008-11-19 @ 00:42:04
Postat av: PA

Nu kommer jag inte ihåg vem det var som du hade som första körinstruktör med det måste ha varit en hejare hehe

2008-11-19 @ 07:26:57
Postat av: Annelie

Då behöver man inte vara rädd när man åker med dig med andra ord ;-)



Ha en fin dag!

2008-11-19 @ 12:44:03
URL: http://ropsinglan.bogg.se
Postat av: Anna

jäklar vad kul med halkkörningen små djävuls horn växer plötsligt ut.

2008-11-19 @ 17:42:45
URL: http://annaisandared.blogg.se/
Postat av: AnnaL

Lilla hjärtat... op-mössan klär dig... borde kanske bli narkossyrra??

2008-11-20 @ 09:44:13
Postat av: Junitjej [Vinn smink!]

Vad blir du efter kursen?

2008-11-24 @ 19:21:38
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0