Det lider mot jul



Ja det går långt mellan blogg-gångerna och det är inte meningen men jag hinner inte med helt enkelt. 


Jag har jobbat inatt och kom hem vid 12 tiden. Helt yr. Av trötthet. Lite lunch med familjen och sen gick jag på köttbullelagandet. 2 kg köttfärs skulle rullas så det va bara att sätta igång. Iår testar jag Jessicas grymma köttbullar. Hon är svägerska till Pernilla Whalgren. Coolt va? Jag blandade till smeten och bestämde mig för att spritsa ut dem på bakplåtspapper och sen grädda dem i ugnen. Jag måste säga att det blev en fullträff. Busenkelt att klicka ut dem och sen att de fick baka till sig själva i ugnen. Hur smart som helst. När jag änså va i farten och eftersom det gick så fort att fixa köttbullarna så rev jag av julgodiset med. Leilas rocky road och nougat bollar med mandelkross. 





Imorgon är det lusse på dagis och lusselinne och tomtedräkt är nerpackade. Sen kommer vi åka hem för ytterligare ett pepparkaksbak där jag kommer gå på årets pepparkakshus. Jag tesade ju förra året men det slutade ju med att allt hamnade i papperskorgen. :(   I år har jag en bättre strategi och den kommer jag följa så jag hoppas att det kommer gå bättre.



Ikväll har Ryggebolstomten varit och hämtat önskelistorna hos alla Ryggebolsbarnen. Så himmla trevlig tradition hos våra goa grannar. Först va det glögg ut i väntan på tomten och tillslut kom han ifrån skogen. Alla barnen svarade på vad de önskade sig och nästan alla vågade sig på en kram. Efteråt bjöd de på gröt och julgodis och barnen lekte. Jättemysig kväll. 








    






Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Fin adventsljusstake. Ha en bra dag.

2009-12-15 @ 10:10:37
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0