Midsommar

Pappa vill att jag spånar på midsommar och då gör jag väll det. Klockan är 1600 och Elin är fortfarande hos Farmor!

Vi måste ha

Lunchen
Färskpotatis
Sill
Gräddfil
Gräslök
Köttbullar
Prinskorv
Janson
Äggost + björnbär (absoluta måstet)

Kvällen
Grillat

Snaps och vin måste vi ha men det har nog pappa redan klart.

Sen har jag varit inne på en blogg som tillhör en tjej i gamla mammagruppen. Hon har alltid massa bra tips på olika saker. Hon har bra smak och det är värt ett besök där med jämna mellanrum. Två saker som jag tänker rippa rakt av är matjestårtan och snabbkaka.  Ambitionen är att fixa detta men man vet ju aldrig.

Nu har Elin kommit hem och hon ville gå till sandlådan direkt så jag sitter väl kvar här då?!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Oj! Vilken komplimang! "Bra smak" :)) TACK!

Jag kan säga att du gör helt rätt om du fixar matjestårta till midsommar. Den är kanon som något "extra utöver det vanliga" på buffébordet. Nästa gång ska jag nog testa att göra den med kallrökt lax istället för sill tror jag :)

2009-06-06 @ 19:00:31
URL: http://ninnana.blogg.se/
Postat av: joacim

Låter ju nästan som en plan. Vi har ju haft matjestårta, vet ej receptet dock, och den var superbt god.



Fast man skall ju gilla matjes då :o

2009-06-07 @ 11:28:31
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: Karin

Jag kan stå för sillen. Men ingen sill-tårta.

2009-06-07 @ 14:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0