resume

Helgen har varit skön och rätt avslappnad. Förutom två grymt intensiva barnkalastimmar hemma hos Lindstrand/Winge! Både barnen och jag va rätt trötta när vi åkte hem och jag vet några till som va det. Då väntade de kalas nummer två direkt efter. 15 hungriga släktingar! Herre! 

På kvällen kom grannarna hit och vi gjorde en *GOD* tacopizza som blev världens höjdare. Ungarna käkade som bara den och de vuxna likaså! Inte sista gången vi gör den.

Micke jobbade helgen så jag va ensam på söndagen med. Eftersom det ösregnade stannade vi för det mesta inne. Tillslut tryter ideerna och det blev ganska tjafsigt. Erik och Elin fick sitta på govlet och måla vilket de iochförsig tyckte va rätt kul. Jag drog igång renovering av fotölj nummer två. Tyget tog slut och jag måste in någon dag för att köpa nytt men jag vet inte om när jag ska hinna detta. Hmmm. Kankse kan skicka en löpare... Snackade med AnnaPanna och hon kom med ideen att klä om soffan och (jag f.ö tänkte elda upp) då klä den i helsvart. Att klä den i bladigt också kanske blir för mycket. Då kanske jag kan sy ihop bladiga kuddar som kan ligga i soffan. Visst är det en bra ide?!?!?!

Veckan som kommer är den tuffaste jobbveckan. :)

Kram





Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

Vad gott det låter med tacopizza!!



Svar: Jag tycker också att man ska tänka på sin hälsa först och främst, men det är inte alltid så lätt att tänka så. Varför är det så många inom läraryrket som går in i väggen kan man fråga sig. Hade läraryrket inte varit ett sådant ensamjobb som det är, så hade det varit mycket enklare att stanna hemma. Då hade man vetat att det inte hade inneburit varken merjobb för mig eller mina kollegor. Hade alla vikarier själv varit utbildade lärare, så hade det varit enklare. Då hade jag kunnat slappna av hemma. Tänk dig att ha outbildade vikarier inom vården!

2009-10-05 @ 06:19:15
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0