Svin inte svin

Jag har ju varit sjuk i över två veckor nu och nu har jag snorat i över en vecka med kraftig huvudvärk, feber och grönt snor. För den som är intresserad... Jag va nere på VC nu i em och fick Kåvepenin för att  jag har bihåleinflammation. Jag tvekar fortfarande om det är svinet jag haft men jag fann denna text på en vård sida idag och vad säger ni?

"Symtomen på svininfluensan påminner om vanlig influensa. Vanliga kännetecken är feber, hosta, halsont, ont i kroppen, huvudvärk och trötthet. Svininfluensan kan också ge diarré och kräkningar. Sjukdomen varar normalt fem till sju dagar, men du kan känna dig trött i ytterligare två till tre veckor. Liksom den årliga influensan kan också svininfluensan leda till följdsjukdomar som lunginflammation, bihåleinflammation och andra infektionssjukdomar".

Köpte en nässkölj för läkaren rekomenderade det och hon sa att det är lite äckligt men effektivt. Jag kan meddela att det va inte roligt. Första omgången glömde jag att lixom stänga till mot luftvägen eller jag andades in och jag fick en kallsup som innehöll mest slem och snor! Tänk er själva. Inte fräsht! Men effektiv va den nu sitter jag helt ren i snoken och andas genom näsan. Jag hoppas nu bara att detta passerar snabbt och jag jag får tillbaka min smak. Jag känner absolut ingenting när jag äter eller andas.


Tydligen använder Charlotte Pirrelli samma nässkölj!  


Kommentarer
Postat av: MissyElliot

Hej!

Trillade precis hit vis Bloggportalen.

Trist att du varit sjuk så länge nu. Hoppas att det går över och du får bli frisk.



Nu ska jag kika vidare här hos deg..

;-)

2009-10-31 @ 09:04:58
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: joacim

Krya på dig ordentligt nu då...

Skall vaccinera mig i eftermiddag...

2009-11-03 @ 08:05:07
URL: http://www.wehoo.se
Postat av: HUSnrNIO

Krya på dig.

2009-11-08 @ 10:59:18
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0